تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747460
شناسه : 3747460
تاریخ :
طالبان: اسرائیل رژیمی غاصب و ظالم است اقتصاد ایران: وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل یک رژیم غاصب و ظالم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان  در گفتگو با بخش پشتوی بی بی سی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین اظهار داشت در موضوع فلسطین نگاه جهان اسلام روشن است، اسرائیل یک رژیم غاصب و ظالم است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خواهان روابط سیاسی و اقتصادی با همه کشورها است تاکید کرد «به آمریکا‌یی‌ها در زمان مذاکرات در دوحه هم گفتیم و حالا هم می‌گوییم که ما یک فرد آمریکایی را در یونیفرم نظامی نمی‌توانیم بپذیریم اما اگر در یونیفرم دیپلمات می‌آیید مسئله‌ای نیست».

وزیر خارجه حکومت طالبان با وجود اینکه برخی از مقامات کابل در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند، اذعان داشت: ما برای سفرهای خارجی هیچ وقت از آمریکا اجازه نگرفتیم.

امیرخان متقی افزود: در سه سالی که از حکومت طالبان می‌گذرد سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحوری را با کشورهای منطقه در پیش گرفته‌‌ایم، چون نمی‌خواهیم افغانستان پس از این میدان رقابت منفی قدرت‌های جهان شود.

متقی در این مصاحبه همچنین اظهار داشت: طالبان هیچ‌گاه از تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) حمایت نکرده‌ است، ما در همکاری با پاکستان مسئولیت خود را انجام داده‌ایم.

وزیر خارجه حکومت طالبان درباره «اشرف غنی» نیز گفت: «وی از کابل گریخت و نظام جمهوری سقوط کرد، او از قندهار حرکت کرد و صبح به کابل رسید چون رهبر طالبان اعلام کرده بود به بزرگان دولت سابق آسیبی نرسد».

وی در زمینه به رسمیت شناختن حکومت طالبان نیز بیان کرد: مرحله‌وار رسمیت شناختن طالبان در جریان است، عملا نیز تعاملات بسیاری صورت گرفته است. با افزایش اعتماد، گسترش تجارت با کشورهای منطقه و آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی همچون «کاسا هزار»،« تاپی» و ... برای مردم افغانستان نوعی گشایش ایجاد شده است و شاید به رسمیت شناسی آهسته آهسته پیش برود تا به مرحله عادی برسد.

انتهای پیام/.