تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3747453
شناسه : 3747453
تاریخ :
حمله به کورسک، ماجراجویی انتحاری اوکراین با تایید ناتو بود اقتصاد ایران: یک سیاستمدار انگلیسی به همدستی غرب در حمله اوکراین به مناطق مرزی روسیه اذعان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «دیوید کورتین» سیاستمدار انگلیسی حمله اوکراین به کورسک روسیه را اقدامی در هماهنگی با ناتو توصیف کرد.

این سیاستمدار انگلیسی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تهاجمی که توسط رژیم زلنسکی به قلمرو روسیه انجام شد یک ماجراجویی انتحاری مورد تایید ناتو بود که هدف آن تصرف نیروگاه هسته ای کورسک بود.

دیوید کورتین یادآور شد که حمله اوکراین به کورسک ناموفق بود و نیروهای اوکراینی که در حمله شرکت کرده بودند، در کمین نیروهای روسی گیر افتادند.

اوکراین هفته گذشته حمله و اقدام بی‌سابقه ای برای نفوذ به روسیه از منطقه مرزی کورسک صورت داد. اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب این حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است. وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور همچنان به دفع تهاجم نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک ادامه می‌دهند. بنا به بیانیه وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۰ نظامی خود را در این محور از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در همین مدت ۵۵ خودروی زرهی شامل سه تانک، هشت نفربر زرهی، یک خودروی رزمی پیاده نظام، ۴۳ خودروی زرهی، ۳۱ خودرو و یک موشک انداز را از دست داد.