تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747450
شناسه : 3747450
تاریخ :
۱۹ سمن جوانان مازندران در جشنواره ملی اتفاق شرکت کردند اقتصاد ایران: ساری - معاون فرهنگی ورزش و جوانان مازندران گفت: ۱۹ سمن جوانان استان در جشنواره ملی اتفاق شرکت کردند که هشت سمن به مرحله استانی راه یافتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ییلاقی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بیان داشت؛ در نظام مردم سالاری دینی مردم نقش مهم و اثرگذار دارند و هرجا از ظرفیت مردم و جوانان برای حل مسئله استفاده و مشکلات به سرعت و با کیفیت بهتری رفع شد.

ییلاقی با تاکید بر اثرگذاری رویدادهای حوزه مشارکت اجتماعی گفت: برگزاری رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (رویداد همنا) در استان مازندران در همین چارچوب بود. وی افزود؛ همنا با تاکید بر دو مؤلفه ارتقا کیفیت آموزش‌های عمومی تشکل‌های جوانان از طریق آموزش توسط مدرسین در سطح ملی و گفتگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با فعالان و کنشگران جوان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است که این رویداد در تاریخ ۱۲ بهمن ماه در شهرستان آمل برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اهمیت شبکه‌های تخصصی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان افزود؛ در استان مازندران ۸ شبکه در حوزه‌های شبکه گردشگری و میراث فرهنگی، شبکه سبک زندگی و خانواده، شبکه رسانه و جهاد تبیین، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های خلاق و کارآفرین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه نشاط و اوقات فراغت و شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش تشکیل شده است.

وی با تشویق جوانان به تشکیل سمن برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت در پیشبرد امور بیان داشت؛ دستورالعمل جدید تشکیل سمن‌ها را بسیار تسهیل کرد به طوریکه بر اساس سامانه مشارکت‌های اجتماعی جوانان و دستور العمل جدید، برای تشکیل سمن حداقل به ۱۵ نفر عضو مجمع عمومی، پنج نفر برای شورای مرکزی و برگزاری انتخابات نیاز بود، اما اکنون با حداقل سه نفر امکان تشکیل سمن وجود دارد و در قالب هیأت امنایی هم می‌توانند فعالیت کنند و همچنین مراحل تشکیل سمن از ۲۵ مرحله به ۵ مرحله کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران همچنین با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره اتفاق چهار در استان مازندران افزود؛ ۱۹ سمن جوانان استان در جشنواره ملی اتفاق ۴ شرکت کردند که از این تعداد ۸ سمن به مرحله استانی راه یافته اند.