تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3747418
شناسه : 3747418
تاریخ :
کارکنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقیق کسی را متهم نکنند اقتصاد ایران: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: کارکنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقیق، تدبیر و یقین نباید کسی را متهم کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به‌مناسبت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه مراسمی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، شورای معاونین، مسئولان و کارشنان حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی سراسر کشور در ستاد مرکز و به صورت برخط در سراسر کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه کارکنان حفاظت و اطلاعات باید خود در اوج پاکیزگی و سلامت باشند، خطاب به مسئولان و کارشناسان حفاظت و اطلاعات سازمان اظهار کرد: کار حفاظت و اطلاعات کار مهم و سخت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر صیانت از جانب خودمان نباشد کار سخت می‌شود و در واقع با دستمال کثیف نمی‌توان چیزی را تمیز کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ مبادا به عنوان اینکه کارتان مهم است فرضاً اگر اشتباه هم کردید و به کسی ظلم شد بگویید چکار کنیم. کار شما مانند جراح چشم، ظریف است و باید مراقب بود هیچ رگی بی‌حساب زیر چاقوی جراحی شما قرار نگیرد، اگر این حساسیت را به خرج دادید، کار شما ناب است و از بس بالا است نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.

وی با بیان اینکه کارکنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقیق، تدبیر و یقین نباید کسی را متهم کنند، گفت: اینکه من صاحب اختیارات و امکانات هستم، نمی‌توانم خارج از اصول و استاندارد و یا با ظنّ شخصی بگویم این سوژه منحرف شده است، در این حالت اگر فهمیدیم که اشتباه کردیم، فردای قیامت باید جوابگو باشم، چرا که آبروی او را برده‌ایم. مضافاً آنکه در مواردی هم که یقین داریم نمی‌توانیم آبروی او را ببریم و صرفاً باید از طریق مسئولان مربوطه با او برخورد کنیم.

پورخاقان بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کار سخت، حساس و مهم حفاظت ها، در صورت اشتباه نباید مانع از پذیرش اشتباه از سوی کارکنان این مجموعه شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از بالاترین وظایف حفاظت و اطلاعات را صیانت از کارکنان سازمان دانست و گفت: حفاظت و اطلاعات سازمان از گذشته تاکنون به دنبال مچ‌گیری نبوده است و رفتار عوامل حفاظت این را نشان داده است.

وی بیان کرد: کسی که در مظان آلودگی است نباید عوامل حفاظت، میدان و زمینه فساد را به بهانه جمع‌آوری سند و مدرک بیشتر در خصوص اثبات آلودگی وی، برای آن فرد باز بگذارند. اگر چه تا به امروز در سازمان قضایی این نوع نگاه وجود نداشته و صرفاً از باب یادآوری به آن اشاره می‌کنم.

پورخاقان با بیان این توصیه که همه ما باید برای جلوگیری از انحراف، خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز کنیم چرا که شیطان ما را نیز فریب می‌دهد،گفت: دائم باید خودمان را در معرض هجوم هوای نفس، غرور، انحراف فکری، انحراف مالی، انحراف جنسی ببنیم و از خداوند استمداد بجوییم که خدای ناکرده در این مسیر گرفتار نشویم.

وی تأکید کرد: کارکنان حفاظت سازمان باید کمک حال مسئولان باشند؛ در برخی امور و یا انتخابی که احساس می‌کنند مدیر مربوطه اشتباه کرده با احساس تکلیف مصلحانه و منصفانه، مشاوره دلسوزانه با مدیران داشته باشند، در عین حال نباید به عنوان یک رکن جدا در کار مدیران سازمان و امور اداری دخالت کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر حفظ اطلاعات، اسرار و اسناد در سازمان، گفت: حفظ اطلاعات، اخبار و اسناد در سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به حساسیت و وظایفی که به عهده دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مراقب بود که اطلاعاتی به بیرون درز نکند و از اسناد و اماکن مراقبت کرد که تهدیدی نسبت به آن وجود نداشته باشد.

فراهم شدن ابزار جلوگیری از آسیب فضای مجازی

در ادامه مسلم محمدیاران؛ مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان سخنانی گفت: 17 مرداد سالروز تشکیل حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به دستور مقام معظم رهبری است که با دستورات و تأکیدات ایشان به این مرکز به‌عنوان مجموعه‌ای که وظیفه صیانت از نیروی انسانی قوه قضاییه را به‌عهده دارد، همراه بود.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قایی نیروهای مسلح اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی، فضای مجازی است که امروز می‌توانیم بگوییم تمام امکانات نرم‌افزاری مورد نیاز، برای رصد مستمر همکاران در فضای مجازی را داریم و از امروز با قوت و قدرت برای جلوگیری از درز اسرار و اطلاعات سازمان و همچنین جلوگیری از ریزش نیروها در این حوزه ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با همراهی خوب قضات و کارکنان سازمان کلیه شعب دادگاه و دادسرا و دفاتر آن مجهز به دوربین مداربسته شده و با کنترل و نظارتی که به وجود آمده، اقدامات خوبی در جهت صیانت از نیروها انجام شده است.

در ادامه این مراسم آقایان حسینعلی میر؛ مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی سیستان و بلوچستان، فرامرزپور؛ مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی کرمان و احمدی؛ کارشناس حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی کرمانشاه به صورت برخط در خصوص مسائل و مشکلات حوزه خود مطالبی بیان کردند.

همچنین در این مراسم از سامانه صدور کارت شناسایی سازمان رونمایی شد.

در پایان نیز از مسئولان و کارشناسان برتر حفاظت و اطلاعات سازمان قدردانی شد.

انتهای پیام/