تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3747381
شناسه : 3747381
تاریخ :
ارائه خدمات توانبخشی به زائران اربعین اقتصاد ایران: سازمان بهزیستی امسال در قالب ستاد ساماندهی بازماندگان در راه، در استان ایلام، افراد ناتوان جسمی را یاری می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اگر چه سفر اربعین سختی‌های خاص خود را دارد و این سختی‌ها برای معلولان و کم‌توانان جسمی دو چندان است؛ با این حال عشق به اباعبدالله فراتر از این سختی‌ها و گرمای هوا، همه عاشقان را به کربلا فرا خوانده است.

با این وجود سازمان بهزیستی در مرزهای کشور خصوصاً مرز مهران شرایط و تجهیزاتی را برای سفر بهتر زوار اباعبدالله خصوصاً آنان که توانایی جسمی کمتری دارند؛ فراهم کرده است.

سازمان بهزیستی امسال در قالب ستاد ساماندهی بازماندگان در راه، در استان ایلام، افراد ناتوان جسمی را یاری می‌کند و همچنین محلی برای نگهداری اشیا گمشده و ساماندهی زائران گمشده خواهد بود. این ستاد در مرز مهران فعال است.

تیم تخصصی توانبخشی در مرز مهران مستقر می‌شود

در ستاد ساماندهی بازماندگان که مانند دیگر موکب ها در مرز مهران مستقر است؛ تیم تخصصی توانبخشی، خدمات مورد نیاز را به زائران دارای معلولیت و سالمند ارائه می‌دهد.

در این ستاد، وسایل توانبخشی برای زائران همچون واکر و عصا به ناتوانان اهدا می‌شود و حتی ویلچر معلولان نیز سرویس و تعمیر خواهد شد.

اورژانس اجتماعی در مرزها خدمات مددکاری ارائه خواهد داد

همچون نیروهای اورژانس و هلال احمر که هر ساله در مرزها تیم‌های متعددی برای ارائه خدمات به زائران مستقر می‌کنند؛ تیم‌های اورژانس اجتماعی نیز برای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری در مرز مهران مستقر خواهند بود.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است؛ به همین جهت تمامی نیروهای سازمان بهزیستی استان ایلام برای ارائه خدمات همه جانبه به زائران اربعین حسینی در مرزهای این استان خصوصاً مرز مهران مستقر هستند.