تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747374
شناسه : 3747374
تاریخ :
اولین جشنواره استانی «فردخت» در البرز برگزار می شود اقتصاد ایران: کرج- اولین جشنواره استانی فردخت در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از طراحان داخلی در البرز برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در اقدامی ارزشمند و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از طراحان و هنرمندان ایرانی، بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، اولین جشنواره استانی فردخت را برگزار می‌کند.

این جشنواره که در حوزه طراحی مانتو اجتماع ایرانی اسلامی برگزار می‌شود، فرصتی است تا طراحان و هنرمندان با ارائه آثار بدیع و خلاقانه، به رقابت پرداخته و ضمن معرفی استعدادهای خود، به توسعه صنعت مد و لباس اسلامی ایرانی کمک کنند.

محورهای رقابت در این جشنواره عبارتند از بخش اثر، ارائه نمونه کار دوخته شده مانتو، بخش طراحی، ارائه طرح‌های بدیع و نوآورانه به صورت چاپ شده و بخش تحقیق و پژوهش، ارائه آثار علمی در حوزه‌های مرتبط با طراحی لباس اسلامی ایرانی.

سطح رقابت در جشنواره فردخت در سه سطح ویژندها (خانه‌های مد دارای نام و نشان و تولیدی‌ها)، آزاد (عموم علاقه‌مندان) و دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۳۰ مرداد ماه و مهلت تحویل آثار ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

برنامه اختتامیه جشنواره نیز در ماه مهر برگزار خواهد شد و در این مراسم از نفرات برتر هر بخش تقدیر به عمل آمده و آثار برگزیده به پنجمین جشنواره ملی فردخت در کاشان معرفی خواهند شد.

بسیج جامعه زنان استان البرز با برگزاری این جشنواره، گامی مهم در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر برداشته و امیدوار است با حمایت از طراحان و هنرمندان ایرانی، به ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات داخلی در حوزه پوشاک اسلامی ایرانی کمک نماید.

از تمامی طراحان، هنرمندان و علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا با حضور فعال در این جشنواره، به این رویداد ارزشمند کمک کنند و به تمام شرکت‌کنندگان در این جشنواره گواهی حضور اهدا خواهد شد.