تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747351
شناسه : 3747351
تاریخ :
دریافت اطلاعات گردشگری آذربایجان‌غربی با کد کیوآر برای زائران اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: زائران اربعین می‌توانند اطلاعات جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان را با اسکن کردن کد «کیوآر» دریافت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، مرتضی صفری روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: برای سهولت دسترسی زائران اربعین به اطلاعات جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و لیست مراکز اقامتی استان بروشورها و پوسترهای حاوی کد کیوآر در مسیرهای تردد زوار به سمت مرز تمرچین پیرانشهر نصب شده است.

وی افزود: نقشه‌های راهنمای گردشگری و بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز تهیه شده و در مسیر تردد زوار، مبادی وردی و خروجی شهرها و پایانه‌های مرزی استان نصب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به تهیه ۲ هزار نسخه بروشور راهنمای گردشگر و یک هزار و ۵۰۰ بروشور راهنمای زائران با عنوان «مسیرهای اربعین» ادامه داد: بسته‌های فرهنگی و اقلام تبلیغاتی معرفی استان شامل نقشه، کتابچه، کارت پستال نیز در موکب‌ها و در میان زوار توزیع می‌شود و راهنمایان گردشگری مستقر در موکب‌ها وظیفه آشناسازی و راهنمایی زائران در این ایام را برعهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهاد زائران اربعین است.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی طی سالیان گذشته نیز تمهیدات لازم به نحو شایسته ایی برای استقبال از زائران اربعین حسینی فراهم کرده و خدمات لازم را ارائه داده است.