تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747339
شناسه : 3747339
تاریخ :
شاسی‌بلند جمع‌وجور GMC Terrain 2025 از راه رسید؛ خطوط تیز بدنه، موتور ۱۷۵ اسب‌بخار و نمایشگرهای بزرگ اقتصاد ایران: جی‌ام‌سی از نسخه‌ی جدید شاسی بلند Terrain با طراحی جدید و مدرن رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شاسی بلند جی‌ام‌سی Terrain از سال ۲۰۱۸ در خط تولید این شرکت حضور فعالی دارد و حتی پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۲۲ خود، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جی‌ام‌سی در نیمه‌‌ی اول سال ۲۰۲۴ بوده است. امروز جی‌ام‌سی از نسخه‌ی جدید شاسی‌بلند Terrain رونمایی کرد.

اولین چیزی که در جی‌ام‌سی Terrain مدل ۲۰۲۵ به چشم می‌خورد، طراحی بیرونی به‌روزشده‌ی آن است. طراحی کلی این نسخه‌ شباهت‌های زیادی به نسخه‌ی قبلی دارد و شاهد چراغ‌های LED به شکل حرف C و شیب روبه‌جلو در ستون C خودرو هستیم. جلوپنجره نیز بازطراحی شده و شاهد استفاده از یک پنل مستطیلی بزرگ‌تر هستیم که بالای یک قاب با زوایای بیشتر و لبه‌های تیزتر قرار دارد.

تغییرات در عقب نیز شامل خطوط صاف‌تر نسبت به قبل هستند که سبب شده است بازتاب نور روی آن‌ها نسبت به قبل بیشتر عمودی باشد. چراغ‌های عقب C-شکل نیز در حالی کوچک‌تر شده‌اند که شاهد بزرگ‌تر شدن شیشه‌ی مثلثی عقب هستیم.

سقف دو رنگ نیز به‌صورت آپشن قابل انتخاب است. ستون C جدید سبب می‌شود سقف شیب‌دارتری داشته باشیم که در ترکیب با سقف دو رنگ ظاهر خوبی را ایجاد می‌کند.

جی ام سی 2025 Terrain
GMC

با ورود به داخل خودرو، تغییرات به شکل قابل توجهی چشمگیرتر می‌شوند. یک صفحه‌نمایش دیجیتالی ۱۵ اینچی عمودی در مرکز داشبورد قرار دارد که با یک صفحه‌نمایش دیجیتالی ۱۱ اینچی به‌عنوان پنل پشت‌آمپر تکمیل می‌شود.

هر دو صفحه‌نمایش به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌های Terrain حضور خواهند داشت که شامل ۱۵ سیستم کمک‌راننده و دستیار گوگل می‌شود. از جمله آپشن‌های دیگر این خودرو می‌توان به درب صندوق برقی، برف‌پاک‌کن حساس به باران، اتصال اینترنت 5G و هشت دوربین بیرونی اشاره کرد.

مدل ۲۰۲۵ شاسی‌بلند Terrain در بخش فنی تغییرات زیادی نداشته است. تنها یک موتور چهار سیلندر توربوشارژدار ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر برای این خودرو وجود دارد. موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژردار بین مدل پیشین و مدل جدید مشترک است، اما حالا این موتور از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته‌ی جدید بهره می‌برد.

جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain
GMC
جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain
جی ام سی 2025 Terrain

طبق گفته‌ی جی‌ام‌سی، Terrain ابتدا به‌صورت چهار‌چرخ محرک عرضه می‌شود و در آینده نسخه‌ی دیفرانسل جلو نیز روانه بازار خواهد شد.

جی‌ام‌سی هنوز اطلاعات دقیق ابعاد Terrain جدید را منتشر نکرده و ظاهراً این خودرو نسبت به مدل پیشین‌ خود کمی بلند‌تر و کشیده‌تر شده است. این خودرو ابتدا با تریم پایه‌ی Elevation عرضه می‌شود که جایگزین تریم‌های SLE و SLT نسل قبلی خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • نسخه ویژه‌ جی ام سی کنیون با تجهیزات آفرود و امکانات زندگی در طبیعت معرفی شد
  • وانت پیکاپ GMC سیرا جکال برای رقابت با فورد رپتور معرفی شد

تریم‌های Denali و AT4 نیز سال آینده تحت عنوان نسخه‌های ۲۰۲۶ امکانات بیشتر و لوکس‌تری را ارائه‌ خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود تریم AT4 از نظر آفرودی قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.

هنوز قیمت رسمی مدل ۲۰۲۴ شاسی‌بلند Terrain اعلام نشده است؛ اما با افزوده شدن فناوری‌های جدید و سیستم چهارچرخ محرک استاندارد، تعجبی ندارد که قیمت پایه این شاسی‌بلند فراتر از قیمت پایه ۳۰٬۰۹۵ دلاری نسل پیشین باشد.