تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3747324
شناسه : 3747324
تاریخ :
پاسخ به استعلام‌های مردمی در حوزه زمین در کوتاه‌ترین زمان اقتصاد ایران: رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: لازم است تدابیری اندیشیده شود که پاسخگویی به استعلام‌های مردمی در حوزه زمین در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی در پنجاه و نهمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: روند کار در سازمان امور اراضی کشور چون با مردم و تولید در بخش کشاورزی سروکار دارد تعطیلی ندارد و همه وظایف و مأموریت‌ها باید در اسرع وقت و با جدیت پیگیری و انجام شود.

وی افزود: مأموریت‌های اصلی سازمان از جمله حفاظت از اراضی کشاورزی، رفع تداخلات، صدور سند، نظارت بر واگذاری‌ها و مجوزهای تغییر کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی از تکالیف قانونی است و نباید تحت هیچ شرایطی خللی و کندی در کارها صورت پذیرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قانون الزام به ثبت معاملات تصویب و ابلاغ شده است و لازم است همه استان‌ها به مفاد آن توجه کنند و در اجرای آن تلاش کنند.

وی تأکید کرد: پاسخگویی به استعلامات صورت گرفته باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، ضمن اینکه تشخیص اراضی بایر نیز از وظایف مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها است و باید به آن توجه شود.

افلاطونی اضافه کرد: از موارد مهمی که همه استان‌ها باید به آن توجه کنند، ثبت و بارگذاری پرونده‌های حوزه واگذاری در سامانه جامع واگذاری است.

وی خاطرنشان کرد: برون‌سپاری وظایف نظارتی با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی و جواز تأسیس باید سالی دو بار بر روند اجرای طرح‌ها نظارت کنند و گزارش آن را به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال کنند.

نظارت بر طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

معاون توسعه و ساماندهی اراضی نیز در این نشست گفت: نظارت بر طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از وظایف مهم مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها محسوب می‌شود.

علینقی حیدریان افزود: لازم است نتایج ارزیابی‌های عملکردی استان‌ها در حوزه ساماندهی و توسعه اراضی مورد توجه قرار گیرد و در بخش‌هایی که استان‌ها از شاخص میانگین عملکردی کشور پایین‌تر هستند در اجرای فعالیت‌ها تسریع کنند.

انجام ۴۵۶ هزار و ۹۴۱ مورد استعلام ثبتی از مدیریت‌های امور اراضی سراسر کشور

مدیرکل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی در این نشست گفت: در سال گذشته ۴۵۶ هزار و ۹۴۱ مورد استعلام ثبتی از مدیریت‌های امور اراضی سراسر کشور انجام شده است و استان‌های یزد، کردستان، لرستان، اردبیل، زنجان و مازندران بیشترین درصد پاسخگویی به این استعلام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

پیمان ملکی افزود: لازم است به استعلام‌ها در اسرع وقت پاسخ داده شود تا مدت زمان پاسخگویی به این استعلام‌ها کاهش یابد.

بارگذاری بیش از ۱۷۵ هزار پرونده در سامانه جامع واگذاری اراضی

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی در این نشست گفت: در سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۶۶۴ پرونده در سامانه جامع واگذاری اراضی در مدیریت‌های امور اراضی سراسر کشور بارگذاری شده است.

مهدی سرخوش افزود: در این بازه زمانی ۳۸ هزار و ۶۶۶ مورد نظارت بر عملکرد درصد تحقق طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری ملی و دولتی در مدیریت‌های امور اراضی سراسر کشور انجام شده است که استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و آذربایجان شرقی بهترین عملکرد را داشتند.