تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747319
شناسه : 3747319
تاریخ :
ایجاد دهکده لجستیک در امیرآباد/ کالای دپوشده تعیین تکلیف شدند اقتصاد ایران: بهشهر - مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از انتخاب این بندر برای ایجاد دهکده لجستیک در کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی موسی پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهر کرد: امیرآباد به عنوان یکی از ۵ دهکده لجستیک کشور انتخاب شد که مشاور گرفتیم و ۳ لکه معرفی و موافقت اولیه گرفته شد.

وی با اظهار این که در قالب این طرح ۵۰۰ هکتار خارج از بندر برای ایجاد دهکده تأمین می‌شود، آن را در رشد اقتصادی مؤثر دانست و گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تن سال گذشته بود و امسال قرار شد به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسیم.

وی افزود: اکنون ۱۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته داریم و با همین همت به هدف خود خواهیم رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی، افزود: باید تنوع از ۴۴ به ۶۰ برسد که نسبت صادرات به واردات ۲ به یک است و امیرآباد حدود ۶۰۰ هزار تن صادرات سیمان داشته که هدف گذاری ما ۱.۵ میلیون تن است و لوله‌های توپر، میله گرد، کلاف، مصالح ساختمانی، سرامیک، کاشی، پالت و… از دیگر اقلام صادراتی است.

موسی پور ادامه داد: یکی از ضعف‌های بنادر و چالش ضعف استراتژیک تجهیزات است زیرا در گذشته تجهیزات وارداتی بودند و حالا ما با شعار ما می‌توانیم به توانمندی رسیدیم.

چیزی به عنوان کالای فسادپذیر در امیرآباد نداریم

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد: کالاهای متروکه در بندر امیرآباد وجود داشت و امروز جز یک محموله ۳۵ تنی چیزی به عنوان کالای فسادپذیر نداریم و همه کالاها تعیین تکلیف شدند.

موسی پور یادآور شد: رشد ورود و خروج ما خوب شد و امروز میانگین تردد خودروها ۷۵۰ دستگاه کامیون در روز است که رشد خوبی داشتیم و به دنبال انبارداری نیستیم و باید توان‌جاده ای و ریلی افزایش یابد.

وی افزود: مسیر ترانزیتی از روسیه به هند را تلاش داریم فعال کنیم و اولین کشتی با ۵ هزار تن زغال در لنگرگاه است و اولین ترانزیت زغال کوک از سوریه به بندرامیرآباد انجام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تصریح کرد: ۱۸ کیلومتر ورکلا، ۲۲ کیلومتر جاده رستمکلا را بندر ساخت و بهسازی جاده تیرماه به بهزادکلا با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد.