تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747306
شناسه : 3747306
تاریخ :
پوتین، شرایط غزه را «فاجعه انسانی» توصیف کرد اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه در دیدار همتای فلسطینی خود با وی در مسکو گفت که مسکو تمام تلاش خود را برای تشکیل کشور فلسطین به کار می‌گیرد و از فاجعه انسانی در فلسطین غافل نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که شب گذشته وارد مسکو شده بود، امروز سه شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت:‌ علی رغم اوضاع مربوط به عملیات نظامی ویژه (حمله روسیه به اوکراین)، روسیه از آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد، غافل نیست و مسکو با نگرانی و دردمندی، فاجعه انسانی در فلسطین را دنبال می‌کند و برای حمایت از مردم فلسطین، نهایت تلاش خود را می‌کند.

پوتین همچنین گفت که کشورش در خصوص مسئله فلسطین موضع ثابتی دارد و ما از تشکیل کشور فلسطین مستقل بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی (راه حل دو دولتی) حمایت می‌کند.

.

 

محمود عباس نیز در این دیدار گفت: ما همواره و برای همیشه احساس می‌کنیم که روسیه در کنار مردم فلسطین خواهد بود؛ برای اینکه این کشور در کنار حق و واقعیت ایستاده است.

او با بیان اینکه سازمان ملل از صدور قطعنامه واحدی در حمایت از مردم ما به دلیل مواضع آمریکا شکست خورده، تأکید کرد که مقامات فلسطین هرگز تلاش‌ها برای کوچ اجباری ساکنان نوار غزه و کرانه باختری و قدس را قبول نخواهند کرد.

انتهای پیام/