تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747303
شناسه : 3747303
تاریخ :
حسین افشین: معاونت علمی و فناوری نباید وارد منازعات سیاسی شود اقتصاد ایران: مراسم تکریم و معارفه‌ی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مسعود پزشکیان در انتصابات هفته گذشته خود، در حکمی حسین افشین را به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد. امروز مراسم معارفه افشین با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، حسین افشین با اشاره به اینکه معاونت علمی در دوران سوزان ستاری و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی هیچ‌وقت وارد منازعات سیاسی نشد، گفت:

هر کسی در این موقعیت قرار می‌گیرد باید همین اصل را حفظ کند. خوشحال هستم زمانی معاونت علمی را تحویل می‌گیرم که به بلوغ خودش رسیده است و اگر در دوره بنده پیشرفتی صورت گرفت به همین دلیل بوده و اگر چنین نشد، قطعاً مقصر بنده هستم.
- حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ادامه درباره سیاستی که برای معاونت علمی و فناوری دارد این طور توضیح داد: «سیاست من در معاونت علمی این است که تا جایی که می‌شود، هیچ‌کجا تصدی‌گری نکنیم و صرفاً کارمند اکوسیستم نوآوری کشور خواهیم بود. رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که خدمتشان بودم به بنده تأکید کردند که فراتر به معاونت علمی نگاه می‌کنند و معاونت باید بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری باشد.»

او همچنین از اینکه بخشی از معاونت علمی را به بخش دانش‌آموزی اختصاص می‌دهد خبر داد و گفت: «دانش‌آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش‌آموزی می‌گذرد و خلاقیت از کودکی رشد می‌یابد و باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.»

حسین افشین متولد سال ۱۳۵۹ و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در مرتبه دانشیاری است. او مدتی ریاست پژوهشگاه آب، انرژی و محیط زیست و پژوهشکده‌ علوم و فناوری‌های انرژی دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشته است.

افشین پیش از این معاون پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بوده است. مسئولیت تنظیم برنامه‌های ستاد انتخاباتی علی لاریجانی از دیگر سوابق سیاسی معاون علمی و فناوری مسعود پزشکیان است.

او از سوی رئیس دولت چهاردهم به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری رسیده و به این ترتیب جایگزین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در این معاونت شده است.