تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747302
شناسه : 3747302
تاریخ :
کلاهبردار اینترنتی در لرستان دستگیر شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین سپه وند در سخنانی، اظهار داشت: با ارائه مرجوعه‌های قضائی توسط چند شهروند به پلیس فتا لرستان مبنی بر این که فردی تحت عنوان سایت همسریابی، مبالغی را از آنها کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: فردی ناشناس با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فریب کاربران کرده و مبالغی را تحت عنوان معرفی برای ازدواج از آنها دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، بیان داشت: پس از انجام مراحل قانونی پرونده شاکیان، تحقیقات گسترده‌ای دراین‌خصوص انجام شده و فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ سپهوند، گفت: کارشناسان ما پس از شناسایی و اخذ دستورات لازم از مرجع قضائی، متهم را طی یک عملیات سریع و غافلگیرانه در مخفیگاه خود در خرم‌آباد دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده اما پس از مواجه‌شدن با مدارک و ادله کشف شده نسبت به جرم خود اعتراف و اذعان داشت که با این ترفند مبلغ بیش از پنج میلیارد ریال را از تعداد ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، اشاره کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از عدم آگاهی کاربران و با ایجاد صفحات متعدد همسریابی که دارای مجوز قانونی نمی‌باشند قربانیان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سپهوند از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.