تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3747255
شناسه : 3747255
تاریخ :
رقابت فشرده حافظان و قاریان قرآن در آستانه مسابقات کشوری اقتصاد ایران: مسابقات قرآن استان تهران امروز ۲۳ مردادماه با رقابت شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ کل و دعاخوانی ادامه پیدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که این روزها در مرحله استانی و در استان‌های مختلف در جریان است، در هتل ارم استان تهران نیز در حال پیگیری است.
این مسابقات در استان تهران از  21 مردادماه آغاز شده و فردا، چهارشنبه 24 مردادماه با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و اذان در بخش آقایان و نیز مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.
رقابت قرآنی متسابقان امروز از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا امروز در رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن ادامه داشته است.
سید مهدی شرفی، رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تا به امروز مسابقات خواهران در رشته‌های گوناگون قرآنی به پایان رسیده و رقابت برادران در رشته ترتیل تحقیق و اذان ظهر فردا برگزار خواهد شد.
شرفی تصریح کرد: روز گذشته نیز مسابقات در بخش بانوان برگزار شد و در مرهله نخست شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند. در ادامه در نوبت بعدازظهر اجرای ادامه شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل و نیز رشته دعاخوانی برگزار شد.
رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف استان تهران ادامه داد: در بخش آقایان که رقابت‌های آن همزمان با بخش بانوان و در سالن دیگری در هتل ارم در جریان است، شاهد رقابت شرکت‌کنندگان رشته قرائت ترتیل در نوبت صبح بودیم.
در رشته قرائت ترتیل بخش آقایان 20 متسابق و در رشته قرائت تحقیق نیز 32 نفر حضور دارند.
برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن کریم به مرحله کشوری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام/