تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747233
شناسه : 3747233
تاریخ :
گازرسانی از چلوند به اردبیل با پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجرا است اقتصاد ایران: گرمی- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: عملیات گازرسانی از چلوند به اردبیل به عنوان خط دوم با پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجرا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میرسعید سید متین ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره برداری از خط انتقال گاز از اردبیل به گرمی، اظهار کرد: در چهار فاز گازرسانی به مرکز استان و از آنجا به شمال استان را به صورت همزمان طراحی کرده و در مرحله اجرا داریم تا ظرفیت گازرسانی به استان اردبیل بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ عملیات گازرسانی از اردبیل به گرمی در قالب خط دوم به طول ۷۶ کیلومتر و با لوله ۲۴ اینچ آغاز شد تا یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: ما همزمان طراحی و عملیات اجرایی فاز دوم و سوم را نیز شروع کردیم تا انتقال گاز به پارس‌آباد و شهرک گلخانه‌ای را نیز انجام دهیم که به طول ۲۶ کیلومتر و با لوله ۱۶ اینچ در حال اجرا است که تا ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

سید متین افزود: در این بین انتقال گاز از گرمی به پارس‌آباد نیز به طول ۶۳ کیلومتر و با لوله ۲۴ اینچ در حال انجام است که قطعاً این پروژه تا شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد و از آنجا به اصلاندوز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قالب این رینگ گازرسانی، دورافتاده‌ترین منطقه شمال استان نیز از گاز پایدار بهره‌مند شده و امکان توسعه واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی فراهم می‌آید.

سید متین اضافه کرد: از شهریورماه سال گذشته پروژه گازرسانی به عنوان خط دوم از چلوند به اردبیل با ظرفیت لوله ۳۰ اینچ در حال انجام است که با پیشرفت ۶۵ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: سه هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده تا بعد از گذشت سال‌های طولانی اردبیل از خط دوم انتقال گاز که منشأ آن عسلویه است، بهره‌مند شده و امکان توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و پاسخگویی به نیاز آنها را شاهد باشیم.