تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747228
شناسه : 3747228
تاریخ :
خط دوم انتقال گاز به اردبیل تولید ثروت را به همراه دارد اقتصاد ایران: گرمی- استاندار اردبیل گفت: خط انتقال دوم گاز به استان اردبیل تولید ثروت و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از خط انتقال گاز از اردبیل به سمت گرمی، اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت مهندسان فنی و متخصص شرکت گاز عملیات اجرایی خط دوم گازرسانی از اردبیل به گرمی در مدت ۲ سال اجرایی شده و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: با آغاز دولت سیزدهم برنامه‌ریزی منسجمی را انجام دادیم تا بخش مهمی از کمبود و نارسایی زیرساخت‌ها را در استان اردبیل برطرف کنیم که در این زمینه گام‌های جدی برای تقویت نظام تولید و اشتغال پایدار فراهم شد.

استاندار اردبیل گفت: در همین راستا و با هدف افزایش درآمد مردم استان که نصف درآمد متوسط کشوری بود، مقرر شد تا کمبود زیرساخت‌ها برطرف شود تا با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای استان در حوزه‌های مختلف بتوانیم رشد اقتصادی و تولید ثروت همراه با افزایش درآمد مردم را شاهد باشیم.

عاملی مهمترین اقدامات در این زمینه را اجرای خط دوم انتقال گاز به استان، راه‌اندازی پست‌های تقویتی برق، آبرسانی، توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در همه این حوزه اتفاقات مهمی در دولت سیزدهم رخ داد تا فضا و بستر برای سرمایه‌گذاری و تقویت حضور کارآفرینان در واحدهای تولیدی و اقتصادی فراهم آید.

وی افزود: با یک طراحی مناسب تلاش کردیم تا ظرفیت گازرسانی به استان را از ۱۱ میلیون متر مکعب فعلی به ۲۵ میلیون متر مکعب ارتقا دهیم که این افزایش ظرفیت ۱۴ میلیون متر مکعبی نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص و اجرای خطوط دوم از چلوند به اردبیل و از اردبیل به شمال استان داشت.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: با افزایش ۱۴ میلیون متر مکعبی انتقال گاز به استان ما این بار پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری بودیم که در سنگر تولید بتوانند به افزایش ثروت مردم استان و رفع فقر کمک کنند.

وی گاز را ارزشمندترین سرمایه و منبع زیرزمینی کشورمان دانست و اضافه کرد: در حالی که ارزش صادرات هر متر مکعب گاز ۳۰ سنت است، ما باید از گاز تولید شده برای تقویت نظام اقتصادی و افزایش تولید ثروت استفاده کنیم که این امر مستلزم توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی است.

عاملی بیان کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن کامل انتقال گاز در خطوط دوم بتوانیم به نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی پاسخگو بوده و شهرک گلخانه‌ای شمال استان را نیز از تأمین گاز بی‌نیاز کنیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: تا ۲ ماه آینده پروژه گازرسانی از پارس‌آباد به شهرک گلخانه و گلخانه به اصلاندوز نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و در کنار آن پروژه عظیم گازرسانی از چلوند به اردبیل نیز با پیشرفت ۶۵ درصد در یک سال اخیر در مرحله اجرا است.