تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3747207
شناسه : 3747207
تاریخ :
کشف و ضبط ۱۳۰ قطعه طرقه وحشی در قرچک اقتصاد ایران: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از کشف و ضبط ۱۳۰ قطعه طرقه وحشی در یک منزل مسکونی در شهرستان قرچک خبر داد. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ رضا شایسته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از کشف و ضبط ۱۳۰ قطعه طرقه وحشی در منزلی مسکونی در شهرستان قرچک خبر داد.

شایسته با اعلام این خبر گفت: طی گزارش واصله مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ به این اداره، مبنی بر نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی در یک منزل مسکونی، بلافاصله مأموران یگان حفاظت این اداره پس از صدور دستور قضائی با همکاری مأموران نیروی انتظامی به محل مذکور مراجعه و پس از بررسی‌های به عمل آمده تعداد ۱۳۰ قطعه طرقه وحشی را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه پرندگان کشف شده به منظور تیمار و انجام سایر اقدامات کنترلی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند، افزود: نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از شهروندان خواست گزارش‌های خود در خصوص تخلفات محیط زیستی شامل هرگونه خرید و فروش، نگهداری حیات وحش و تاکسیدرمی را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

گفنتی است، طرقه پرنده ای زیبا، بزرگ‌تر از گنجشک است که از حشرات، ملخ و سوسک تغذیه می‌کند و محل زندگی آن مزارع و باغات است.