تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747200
شناسه : 3747200
تاریخ :
خسارت ۱۴ هزارمیلیارد ریالی خشک‌سالی به بخش کشاورزی استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال خسارت ناشی از مخاطره خشک‌سالی به کشاورزی و مراتع و منابع طبیعی این استان وارد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال خسارت ناشی از مخاطره خشک‌سالی به کشاورزی و مراتع و منابع طبیعی این استان وارد شده است.

وی افزود: از این میزان برآورد خسارت وارده ۱۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال مربوطه به بخش کشاورزی و دو هزار ۳۵۴ میلیارد ریال مربوط به بخش مراتع و منابع طبیعی استان قزوین است.

وی یادآور شد: پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی در سازمان جهاد کشاورزی و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی همچون الگوی کشت ابلاغی به شهرستان‌ها و سامانه جامع پهنه‌بندی، میزان تولید و خرید گندم و جو حداقل خسارت ناشی از مخاطره خشک‌سالی در این دو بخش برآورد شده است.

عطایی ادامه داد: عمده این خسارات به محصولات زراعی دیم و آبی از قبیل گندم و جو و محصولات عمده باغی استان همچون زیتون و انگور بوده است.

وی یادآور شد: این برآوردها با تأیید در کارگروه استانی به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی جهت پیگیری تأمین اعتبار و کمک به کشاورزان آسیب‌دیده در جریان است.