تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3747199
شناسه : 3747199
تاریخ :
در عملیات «وعده صادق» کمتر از ۱۰ درصد توان‌ خود را به کار گرفتیم اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی دفاع در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به موفقیت عملیات وعده صادق اشاره و گفت: ما در این عملیات کمتر از ۱۰ درصد توان خود را به کار گرفتیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت دفاع برای دومین بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شد.

وی افزود نصیرزاده در این جلسه به موفقیت عملیات «وعده صادق» اشاره و بیان کرد که ما در این عملیات کمتر از ۱۰ درصد توان خود را به کار گرفتیم و با تعدادی از قدرت‌های غربی مواجه شدیم. نتیجه عملیات مذکور این بود که بازدارندگی ما ارتقا و بازدارندگی رژیم صهیونیستی تضعیف شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به برنامه‌هایش در بحث رسیدگی به وضعیت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح و درباره توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های اقتصادی منضبط و شفاف نیروهای مسلح اشاره کرد. همچنین وی تاکید کرد که باید تهدیدهای موجود را رصد و پایش و آن را به فرصت تبدیل کرد و همچنین اعلام کرد که تجهیزات جدید مبتنی بر نیاز نیروهای مسلح ساخته خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: لزوم رسیدگی به وضعیت نیروها و بازنشستگان نیروهای مسلح و لزوم طراحی و ساخت هواپیمای مناسب برای مسافربری در وزارت دفاع نیز از جمله مواردی بود که نمایندگان در جلسه امروز مطرح کردند.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارشی از ارزیابی برنامه‌های وزیر دفاع در این جلسه بیان کرد و تاکید مرکز پژوهش‌ها بر این بود که برنامه وزیر پیشنهادی دفاع از جامع‌ترین برنامه‌ها است، وی تحلیل و راهبردهای خیلی خوبی دارد و مبتنی بر اسناد بالادستی و فرامین مقام معظم رهبری است و تلاش وزیر این بوده که این وزارتخانه را تبدیل به یک نهاد پویا و فعال کند. همچنین تلاش شده است تا موقعیت وزارت دفاع به عنوان پل ارتباطی دولت و مجلس شورای اسلامی تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر توسعه توان دفاعی تاکید کرد و گفت انتظار است از تمام ظرفیت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی برای تولید و قدرت استفاده شود تا روز به روز قدرت دفاعی توسعه پیدا کند. همچنین وی گفت که انتظار مجلس شورای اسلامی تولید قدرت، حفظ کرامت و منزلت نیروهای مسلح است و باید مبنای عمل وزیر جدید دفاع برنامه هفتم توسعه باشد.