تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3747196
شناسه : 3747196
تاریخ :
دنیامالی:در المپیک آینده باید ۲۰ سهمیه در حوزه بانوان بگیریم اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون وزیر پیشنهادی ورزش بر ورزش زنان تاکید کرد و گفت که هر چقدر در حوزه زنان سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه خیلی خوبی خواهد داد و باید در المپیک آینده حداقل ۲۰ سهمیه در حوزه بانوان بگیریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای دنیامالی ضمن تشریح سابقه و برنامه‌هایش و پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون، از تغییر نگرش در وزارت ورزش و جوانان و لزوم آن گفت و تاکید کرد که کاش اسم این وزارتخانه «جوانان و ورزش» بود.

وی افزود: دنیامالی از توجه و تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای آن سخن گفت و ضمن طرح نگرانی‌های خود را درباره جوانان بیان داشت که باید بیشتر روی جوانان تمرکز کنیم. همچنین بر اجرای مصوبات مجلس و فعال‌سازی شورای عالی جوانان و استفاده از ظرفیت رئیس جمهور و دولت در حوزه جوانان تاکید کرد.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره‌ای به المپیک این موضوع را مطرح کرد که باید از همین الان برای المپیک 2018 لس‌آنجلس برنامه‌ریزی کرده و حضور حداکثری و چند برابری داشته باشیم. همچنین با اشاره به موضوع برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی تاکید کرد که می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم. دنیامالی اعلام کرد باید نگاه تخصصی داشته باشیم و از نرم‌افزارهای قهرمانی استفاده کنیم و اینکه مهم‌ترین کار برای موفقیت و برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی، اجرا، استمرار در آن و پایش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از سفرهای بیهوده در حوزه ورزش گفت که بسیاری از این سفرها عایدی ندارد و جلوی سفرهای غیرضروری را خواهد گرفت. همچنین اعلام کرد که باید در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی افراد مدنظر خودمان را حمایت کنیم تا منافع ملی را فدای مصالح خودشان نکنند.

وی اضافه کرد: دنیامالی در پاسخ به سوال نمایندگان درباره محرومیت ورزش و قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در گذشته و بعد از دوره‌ای که او در در فدراسیون قایقرانی مدیریت داشته، توضیح داد که او عضو موثر فدراسیون جهانی قایقرانی بوده و بچه نظام است و نه تنها علیه کشور کاری نکرده و بلکه برای ورود سرپرست وقت فدراسیون قایقرانی به فدراسیون جهانی پیگیری کرده و هیچ وقت علیه ورزش ایران اقدامی نکرده است.

رضایی افزود: دنیا مالی بر خرد جمعی تاکید کرد و در ارتباط با انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت که رئیس جمهور از من خواست و من حتی یک تلفن برای خودم نزدم؛ افراد دیگری را پیشنهاد دادم اما در نهایت گفتند که روی من به جمع‌بندی رسیدند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیامالی بر ورزش زنان تاکید کرد و گفت که هر چقدر در حوزه زنان سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه خیلی خوبی خواهد داد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در المپیک آینده حداقل 20 سهمیه در حوزه بانوان بگیریم و حوزه ورزش بانوان برای من بسیار مهم است و به صورت ویژه در این حوزه کار می‌کنم.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره مهاجرت ورزشکاران نیز گفت که بنده در این زمینه نگرانی دارم و برای جلوگیری از این کار برنامه دارم. وی گفت هیات‌های ورزشی استانی در اولویت است و با تاکید بر امکانات در ورزش همگانی بیان داشت که ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است و درباره ورزشگاه جدید تهران هم گفت که این ورزشگاه در دستورکار است و در بحث فساد در ورزش هم اعلام کرد که فساد در ورزش چالش من خواهد بود و با آن مقابله خواهم کرد. همچنین دنیامالی در بحث مدیریت ورزشی نیز گفت که باید از نیروهای توانمند و متعهد استفاده کنیم.

به گفته وی، رسیدگی به ورزش بانوان، عدالت در توزیع امکانات ورزشی، توجه به موضوع جمعیت، انتقاد از جایگاه پایین جوانان در وزارت ورزش، توجه به ورزش همگانی، انتقاد از پرداخت‌های نجومی به معدود ورزشکاران و فوتبالیست‌ها در باشگاه‌های دولتی، لزوم کار فرهنگی روی ورزشکاران، ساماندهی پیشکسوتان ورزش، مقابله با مافیای ورزش و به ویژه در فوتبال، انتقاد از بی‌عدالتی بین فدراسیون‌ها، انتقاد از غلبه نگاه کاسب‌کارانه بر نگاه ملی، لزوم تدبیر برای اشتغال جوانان، برنامه داشتن برای نسل زد به ویژه اشتغال آنان، ضرورت آمایش سرزمینی در ورزش، اصلاح رابطه کمیته ملی المپیک و با فدراسیون‌ها، تشکیل هیأت اندیشه ورز برای ورزش، ساخت ورزشگاه‌های استاندارد، ممانعت از خروج ورزشکاران از کشور و لزوم رسیدگی به زندگی و معیشت ورزشکاران مدال آور از جمله مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند.

انتهای پیام/