تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747193
شناسه : 3747193
تاریخ :
علی باقری:جهان غرب با همه توان به حمایت از رژیم اسرائیل آمده اقتصاد ایران: سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه ملت فلسطین با همه وجود از خود دفاع کرده گفت: مسئله مهم این است که جهان غرب و تمدن ادعایی غرب با همه توان به حمایت از این موجود شرور(اسرائیل) به میدان آمده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امروز سه شنبه مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حضور شخصیت های برجسته لشگری و کشوری و سیاسی و سفرای کشورهای اسلامی و حامی مردم فلسطین در وزارت امور خارجه برگزار شد.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در این  مراسم گفت: امروز این آیین که در وزارت خارجه با حضور سفرای مقیم تهران و دیگر مسئولان برگزار می شود، به مناسبت بزرگداشت یاد و مقام و جایگاه شهید هنیه رییس دفتر سیاسی حماس است.

وی افزود: امروز در تقویم ایران به مناسبت پایان جنگ 33 روزه و شکست آشکار رژیم در مبارزه با مقاومت ملت عزیز لبنان به نام روز مقاومت اسلامی نامیده شده است. این تقارن پیام دارد. پیام اینکه مقاومت اسلامی هنوز زنده است. زنده بودن مقاومت به بلند بودن پرچم مقاومت اسلامی است.

باقری خاطر نشان کرد: مقاومت و انقلاب با خون ها مستحکم تر می شود. از دست دادن شخصیت هایی مانند هنیه خسارت است اما خون پاک این شهید موجب می شود رسالت مقاومت اسلامی بیش از گذشته هم در فلسطین و هم در منطقه مستحکم تر شود.

وی ادامه داد: ملت های دنیا هشت دهه است که با یک پدیده مملو از شرارت در فلسطین مواجه هستند. این پدیده موجب اشغال یک سرزمین اسلامی شده و مردم را از سرزمین خود بیرون کرده است.  در طول این هشت دهه از هیچ تجاوزی فروگذاری نشده است. شاید هیچ جنایتی نباشدکه در کارنامه این رژیم منحوس دیده نشود.

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه ملت فلسطین با همه وجود از خود دفاع کرده گفت: مسئله مهم این است که جهان غرب و تمدن ادعایی غرب با همه توان به حمایت از این موجود شرور به میدان آمده است. ادعای جهان غرب محور بودن انسان است، اما آن چیزی که غربی ها به سرکردگی آمریکا در فلسطین انجام می دهند دقیقاً مقابله با همین هویت انسانی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست. یک غذه سرطانی است که امتداد سیاست های غربی ها در منطقه است. حفظ موجودیت رژیم برای آنان یک اصل است. شما وقتی به سیاست های آمریکا نگاه کنید به خوبی اصالت این موضوع را حس می کنید. چند سال پیش قانونی در آمریکا تصویب شد که بر اساس آن نباید آمریکا تسلیحاتی در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد که خطری برای رژیم شود! تا این حد آمریکایی ها اینطور دارند از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

باقری ادامه داد: صهیونیست ها در طول این 10 ماه از پیشرفته ترین تسلیحات نظامی آمریکایی ها استفاده کردند. در غزه فقط انسان وجود دارد. بیمارستان و مدرسه وجود دارد. هدف آنان همه اینها بوده است. آخرین جنایت آنان هم بمباران مدرسه ای بهنگام اذان صبح در غزه بود. او آنها را قطعه قطعه می کند و کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ سخن ناملایمی ندارند!

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه مقاومت در فلسطین تنها یک عرصه ایستادگی در مقابل اشغالگرها نیست، گفت: مقاومت در فلسطین در مقابل یک اشغالگری است که جهان غرب می خواهد بر جهان اسلام و منطقه تحمیل کند. مقاومت در برابر تجاوزی است که غربی ها آن را پشتیبانی می کنند. مقاومت فلسطینی از این جهت یک مقاومت جهانی را نمایندگی می کند. این مقاومت در دیگر عرصه های منطقه هویت پیدا کرده است. چه در لبنان، سوریه، عراق و یمن. مقاومتی که مبتنی بر باور مردم است.

وی ادامه داد: مقاومت فلسطینی توانست با رشادت خودش این عنصر انسانی و اسلامی را در دیگر کشورها تسری دهد. ما با یک جهان مقاومت مواجه شدیم. جهان مقاومت حاصل رشادت مقاومت فلیسطینی است. 

باقری با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی خیلی از محاسبات را دچار تغییر کرد، گفت: امروز دیگر فقط در فلسطین و لبنان و سوریه نیست که ندای مقاومت است. بلکه امروز در اقصی نقاط جهان چه در اروپا و آفریقا از مقاومت به عنوان یک راه حل نتیجه بخش یاد می شود. لذا مقاومت جهانی به یک دکترین سیاسی در ساحت بین المللی تبدیل شده است. این یک واقعیتی است که امریکایی ها و صهیونیست ها باید بپذیرند و آن را قورت بدهند.

در حال تکمیل...