تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3747191
شناسه : 3747191
تاریخ :
امدادرسانی به بیماران قلبی در پیاده‌روی اربعین با اکسیژن‌ساز بومی اقتصاد ایران: یک شرکت دانش‌بنیان با تولید انواع دستگاه اکسیژن‌ساز که برای بیماران تنفسی و قلبی مفید است، سبب خودکفایی و پیشرفت کشور در حوزه سلامت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی ابراهیمی، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نفس یار طب ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی هستیم و خدمات اکسیژن درمانی نیز در سبد محصولات دانش‌بنیان ما قرار دارد.

این دستگاه‌ها به بیماران تنفسی، قلبی و بیماران سرطانی که دچار کمبود اکسیژن می‌شوند اکسیژن‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، هوای محیط که ۲۱ درصد آن اکسیژن است و برای بیمار کافی نیست را می‌گیرد و اکسیژن خالص به بیمار می‌دهد. در حقیقت این محصول جایگزین کپسول‌های اکسیژن است. این کپسول‌ها هزینه و خطر بسیار بالایی دارند و حمل و نقل آن مشکل است. می‌توان محصول تولیدی ما را با حداقل هزینه و بدون هیچ ماده مصرفی به برق وصل کرد تا به بیمار اکسیژن‌رسانی کند.

ابراهیمی با اشاره به این که این شرکت مجری طرح کلان ملی طراحی و ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز است، اظهار داشت: این کالا به عنوان کالای ارزبر تحریمی که خدمات لازم را در ایران نداشت توسط معاونت علمی و فناوری به عنوان یک نیاز اعلام شد و ما در صدد تولید و بومی‌سازی این محصول در کشور برآمدیم.

این محصول نسبت به نمونه های خارجی دارای کیفیتی برابر و رقابت‌پذیر است و قیمتی پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خود دارد. با تولید این محصول تمام نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود و کشور از واردات بی‌نیاز شده است.

ابراهیمی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: مفتخریم که در حال حاضر ۱۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه تنفسی داریم و ارتقا سطح کیفی تجهیزات تنفسی در کل کشور را بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه می دانیم.

به گفته وی مجموعه نفس یار طب توانسته، سطح استاندارد و کیفیت دستگاه‌ها را با آموزش و کالایی که ارائه می دهد در کشور بالا ببرد.

وی همچنین در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۵۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ابراهیمی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: با توجه به اینکه محصولات ما برای بیماران تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به لحاظ ابتلا به بیماری تنفسی در قشر ضعیف جامعه آمار بالاتری داریم، از ابتدای امر ارزش‌های ما مبنی بر خدمت‌رسانی به بیماران و قشر ضعیف جامعه بود به همین دلیل طرح و پویشی به نام «پویش نذر نفس» داشتیم. در این پویش محصولات تولیدی ما با حداقل قیمت و حاشیه سود بسیار پایین با ارتباط با جامعه خیرین کشور تهیه می‌شد و در اختیار بیمارانی که مشکل تنفسی و ضعف مالی داشتند قرار می‌گرفت.

تا به امروز بیش از دو هزار دستگاه در پویش نذر نفس به دست بیماران بی بضاعت رسیده است و شرکت حمایت‌های خدماتی هم انجام می‌دهد.

علاوه بر محصولات تنفسی در حوزه خانگی، در حوزه محصولات تنفسی بیمارستانی نیز فعالیت می‌کنیم و در طول دوران پیک کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به اکسیژن، محصولات تولیدی ما توانست به صورت اکسیژن‌سازهای بیمارستانی سیار در کانتینرها، کنار بیمارستان‌ها در مناطق کمتربرخوردار قرار گیرد و در پیک کرونا بیماران تنفسی را یاری کند.

ابراهیمی در خصوص کاربرد محصولات این شرکت در خصوص رویداد اربعین افزود: در چند سال گذشته توفیق آن را داشته‌ایم که در مراسم اربعین ارائه خدمت کنیم. محصولات اکسیژن‌ساز ما برای بیمارانی که در حین پیاده‌روی اربعین نیاز به بستری موقت و درمان پیدا می‌کنند، مفید است. اکسیژن‌درمانی بخش جدانشدنی خدمات درمان است. اکسیژن‌سازهای خانگی و سیار ما می‌توانند ۳۰تا ۳۰۰ لیتر اکسیژن تولید کنند. این دستگاه برای موکب‌هایی که کارهای درمانی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت اکسیژن سازهایی مخصوص بیمارستان‌های سیار کوچک و اکسیژن سازهای آمبولانسی که برای نقل و انتقالات بیماران استفاده می شوند در راهپیمایی اربعین بسیار کارایی دارند و معضل تأمین اکسیژن مورد استفاده در آمبولانس‌ها که از معضلات سال های گذشته بود بدون نیاز به شارژ کپسول اکسیژن در بین راه با محصولات تولیدی ما رفع می شود.