تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747165
شناسه : 3747165
تاریخ :
طلاب و روحانیون برای اثرگذاری در جامعه به سلاح تقوا مجهز شوند اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد از روحانیون و طلاب خواست تا برای اثرگذاری بیشتر در جامعه، به سلاح تقوا و معنویت مجهز شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج طلاب استان یزد با اشاره به آیه «خُذُوا مَا آتَیْنَاکُمْ بِقُوَّةٍ» اظهار کرد: این قوت ممکن است نظامی یا تشکیلات مادی باشد یا ممکن است قوت معنوی باشد اما آنچه مشخص است این است که باید با آمادگی و درایت کامل در همه زمینه ها در مقابل دشمنان بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام اقدامات و حرکات و تجهیزات خود را علیه ما به کار گرفته اند، افزود: آنها اخیراً اقرار کرده اند که با ایران از طریق سلاح و جنگ نمی توانیم کاری انجام دهیم و تنها راه نفوذ به ایران و جامعه ایرانی، رخنه به بحث ایمانی و مذهبی آنهاست.

آیت الله ناصری بیان کرد: دشمن اکنون در تلاش است که برخی حقایق را گرد فراموشی بزند و برخی سنت ها را تغییر دهد و طلاب و روحانیون در این حوزه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: حضور یک طلبه در کارهای جهادی و سازندگی خوب و شایسته و باعث دلگرمی مردم است اما آنچه مسلم است این است که روی دانشگاه و حوزه های علمیه کار شود زیرا این دو نهاد، هدف دشمن هستند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: متاسفانه دشمنان از دوران کودکی روی فرزندان این مرز و بوم کار کرده اند و این امر تحول در سیستم آموزشی کشور را می طلبد.

آیت الله ناصری ادامه داد: ما در برابر دشمن باید به همه سلاح های مذهبی، معنوی، تقوا، اخلاق، استدلال و … مجهز شویم تا بتوانیم اقدامات دشمن را پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: باید در تمامی ساحت های زندگی، به تمام این سلاح ها مجهز باشیم تا بتوانیم هم در مردم و جامعه نفوذ و اثرگذاری داشته باشیم هم بتوانیم توطئه های دشمن را بی اثر کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مردم از طلاب و روحانیون انتظار افتادگی و فروتنی دارند، افزود: طلاب با این ویژگی ها می توانند در میان قلوب مردم نفوذ کنند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: اگر طلبه و روحانی اثرگذار باشد و اگر حرکتش برای خدا باشد، سخنش اثر و نفوذ دارد و حرف او در برابر دسیسه های دشمن، همانند آبی بر آتش خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید با قدرت علم و تقوا خود را آراسته کنیم و با مطالعه قوی و نشست و برخاست با جوانان، بتوانیم آحاد جامعه را در مسیر اسلام و انقلاب قرار دهیم.

رسالت اصلی بسیج روحانیت دفاع از اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام محمدی شاهرودی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: رسالت اصلی بسیج روحانیت دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است و امروز دفاع از اسلام و انقلاب در هم تنیده است و کسی نمی تواند اسلام و انقلاب را از هم جدا کند.

وی تاکید کرد: این انقلاب بسترساز طلوع خورشید ولایت است بنابراین باید از این انقلاب حفاظت شود.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام قره چایی تقدیر و حجت الاسلام غنی‌زاده به عنوان مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد معرفی شد.