تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3747144
شناسه : 3747144
تاریخ :
توفان ماریا در شمال شرق ژاپن ویرانی به بار آورد اقتصاد ایران: آژانس هواشناسی ژاپن روز سه شنبه گزارش داد توفان ماریا به استان ایواته در شمال شرقی ژاپن رسید و بارندگی شدید و اختلالات شدید را در سراسر منطقه توهوکو ایجاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ژاپن تایمز، طبق گزارش آژانس هواشناسی ژاپن، پنجمین توفان سال، یک توفان شدید گرمسیری، حدود ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی به این منطقه رسید و نسبت به ادامه بارش‌های شدید و بادهای شدید، به ویژه در سمت اقیانوس آرام توهوکو، منطقه شمال شرق کشور هشدار داده شد.

در ۴۸ ساعت منتهی به روز سه شنبه، شهر کوجی در ایواته ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی داشت، در حالی که شهر اوتسوشی شاهد ۲۵۵.۵ میلی‌متر باران بود که هر دو بالاترین میزان از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها است.

حمل و نقل به شدت تحت تأثیر توفان قرار گرفته است. خطوط هوایی ژاپن و آل نیپون ایرویز بیش از ۸۰ پرواز را لغو کرده اند که عمدتاً توهوکو را به توکیو و اوزاکا متصل می‌کند.

شرکت راه‌آهن ژاپن شرقی از تأخیرهای احتمالی در خطوط توهوکو، یاماگاتا و آکیتا شینکانسن خبر می‌دهد و عملیات در برخی از خطوط محلی را به حالت تعلیق درآورده است. سفرهای جاده‌ای نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و بخش‌هایی از بزرگراه‌های توهوکو و جوبان احتمالاً به دلیل بارندگی مداوم بسته می‌شوند.

به گفته آژانس هواشناسی، با انتظار بارندگی بیشتر، به ویژه در امتداد سواحل دریای ژاپن، خطرات رانش زمین در ایواته و مناطق اطراف آن افزایش یافته است.

از ساکنان خواسته شده در برابر رانش زمین، سیل و بادهای شدید هوشیار باشند و در ساختمان‌های مستحکم پناه بگیرند. از آنجایی که انتظار می‌رود شرایط بدتر شود، مقامات تاکید کردند که کسانی که برنامه‌های سفر به یا از منطقه توهوکو دارند باید آخرین به‌روزرسانی‌های ترافیکی را زیر نظر داشته باشند.