تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3747137
شناسه : 3747137
تاریخ :
آلودگی ناشی از معدنکاری در شاهوار اثبات شده است اقتصاد ایران: شاهرود- عضو شورای شهر شاهرود با بیان اینکه آلودگی ناشی از فعالیت معدنی در شاهوار، این کانون آبساز شهرستان شاهرود به اثبات رسیده است، گفت: شاهوار خط قرمز مردم محسوب می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترابی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی شورای شهر خواستار توجه مسئولان به شاهوار شد و تاکید کرد: زمزمه‌هایی برای بازگشایی معدن بوکسیت تاش به گوش می‌رسد لیکن انتظار داریم مسئولانی که در حال حاضر رأس کار هستند محکم‌تر از گذشته باشند تا چنین اتفاقی برای شاهوار نیفتد.

وی افزود: معادن غالباً آنقدر قدرتمندند که نمی‌شود به راحتی آلودگی اقدامات آنها را در آزمایشگاه به اثبات رساند ضمن اینکه آلودگی معدن بوکیست تاش قبلاً به اثبات رسیده است.

عضو شورای شهر شاهرود گفت: آلودگی ایجاد شده به مرور زمان تأثیر منفی خودش را در سلامت شهروندان نشان خواهد داد.

ترابی افزود: معدن بوکسیت برای مردم شاهرود نه تنها هیچ امتیازی نداشته است بلکه تمام مناطق شاهوار را هم به خطر انداخته و در آینده این شهر را دچار چالش خواهد کرد.

وی شاهوار را خط قرمز مردم دانست و افزود: مسئولان شاهرودی باید آنچنان محکم و استوار باشند که مسئولان استان‌های دیگر نتوانند برای منطقه ما تصمیم سازی و معدن بوکسیت تاش را دوباره راه اندازی کنند.