تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3747133
شناسه : 3747133
تاریخ :
مراقب کلاهبرداری‌ با عنوان گذرنامه فوری اربعین باشید اقتصاد ایران: رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: زائران اربعین از ورود به لینک‌های جعلی با عنوان گذرنامه فوری خودداری کنند، چرا که کلاهبرداران با این روش اطلاعات شخصی و بانکی افراد را به سرقت می‌برند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره لینک‌های جعلی با عنوان گذرنامه فوری اربعین گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین، تقاضا برای سفر به عراق و شرکت در این مراسم مذهبی افزایش یافته و فرصت‌های سوءاستفاده برای کلاهبرداران بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران از طریق تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اقدام به سوءاستفاده از شهروندان می‌کنند، گفت: این افراد با ادعای اخذ گذرنامه به صورت سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و اداره گذرنامه، کاربران را به ورود به لینک‌های جعلی برای نصب برنامه سماح ترغیب می‌کنند.

سرهنگ گودرزی تأکید کرد: با ورود به این لینک‌ها، اطلاعات شخصی، هویتی و بانکی افراد به سرقت رفته و حساب‌های بانکی آنها خالی می‌شود.

وی گفت: برای ورود به سامانه رسمی سماح، که به منظور ارائه ویزای کشور عراق به زائران مراسم اربعین طراحی شده است، فقط به نشانی www.samah.haj.ir مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا همچنین توصیه کرد که افراد از اعتماد به تبلیغات غیر معتبر در فضای مجازی خودداری کرده و پیش از هرگونه اقدام، از صحت اطلاعات و منابع اطمینان حاصل کنند.