تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3747131
شناسه : 3747131
تاریخ :
زائران اربعین از وای‌فای‌ ناشناس استفاده نکنند اقتصاد ایران: رییس پلیس فتا پایتخت، ضمن هشدار به زائران اربعین، گفت: از اتصال به وای‌فای‌های ناشناس خودداری کرده و نکات امنیتی را برای حفظ اطلاعات شخصی رعایت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره از اتصال به وای‌فای‌های ناشناس و رایگان در مسیر اربعین گفت: در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی و با حضور میلیونی زائران در کربلا و سایر نقاط مقدس، استفاده از اینترنت و اتصال به شبکه‌های وای‌فای به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. به همین دلیل، توصیه‌های امنیتی برای زائران به منظور حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از تهدیدات امنیتی ضروری است.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که زائران اربعین باید به آن توجه کنند، عدم اعتماد به نقاط اتصال وای فای ناشناس و رایگان است. با توجه به حجم بالای زائران و استفاده گسترده از اینترنت، برخی افراد سودجو ممکن است با ایجاد شبکه‌های وای فای جعلی و یا غیرمطمئن، اقدام به سرقت اطلاعات شخصی کاربران کنند. بنابراین، زائران باید از اتصال به شبکه‌هایی که توسط اپراتورهای معتبر و یا مکان‌های رسمی ارائه می‌شوند، اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: روشن نگه داشتن مستمر وای فای و بلوتوث گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند باعث ایجاد فرصت برای هکرها و افراد سودجو شود تا به اطلاعات شخصی و دستگاه‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. بنابراین، زائران باید تنها در مواقع لزوم وای فای و بلوتوث خود را روشن کرده و پس از پایان استفاده، آنها را خاموش کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرد: زائران همچنین باید از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر برای حفاظت از دستگاه‌های خود استفاده کرده و همواره نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های گوشی خود را به‌روزرسانی کنند. این کار می‌تواند به جلوگیری از نفوذ بدافزارها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی کمک کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت اطلاعات شخصی در سفرهای مذهبی و زیارتی، رعایت این نکات می‌تواند به زائران کمک کند تا با اطمینان بیشتری از اینترنت استفاده کنند و از تهدیدات امنیتی در امان بمانند. اپراتورها و مسئولین نیز موظف هستند تا با ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم، زائران را در این زمینه یاری کنند.