تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747108
شناسه : 3747108
تاریخ :
ترددهای مسافری دریایی مرکز هرمزگان تا اطلاع ثانوی لغو شد اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: تردد شناورهای مسافری در این بندر تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ادیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، ترددهای مسافری بندر شهید حقانی از ظهر امروز تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناورهای کلاس مختلف تأثیرگذار است، افزود: در حال حاضر کلیه ترددهای خروجی و ورودی بندر شهید حقانی با وجود شرایط نامناسب جوی لغو شده است.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور خاطرنشان کرد: مواج شدن دریا و افزایش سرعت باد در مسیر، منجر به لغو ترددهای دریایی در مرکز هرمزگان شده است، اما به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابجایی مسافران از این بندر مجدداً آغاز می‌شود.

ادیمی با اظهار اینکه هم‌اکنون تردد ورودی از قشم و هرمز و خروجی به سمت این جزایر هر دو تعطیل است، گفت: امیدواریم تا غروب امروز، ترددها به حالت عادی بازگردد یا حداقل بتوانیم یک یا دو بخش از شناورها را وارد مسیر تردد کنیم.

گفتنی است، بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

شناورهای کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناورهای کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است.

شناورهای کلاس B نیز قادر به دریا روی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.