تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747105
شناسه : 3747105
تاریخ :
امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است اقتصاد ایران: اصفهان- رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است و همکاران ما در احیای این مهم تلاش جدی دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد استکی ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک شورای عالی این مجمع با شهردار اصفهان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به فرموده مقام معظم رهبری یک واجب فراموش شده است و همکاران ما در احیای این مهم تلاشی جدی دارند و به صورت جهادی در این راستا مجاهدت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه این مسئله بسیار مهم در تمام امورات یک جامعه اسلامی باید ساری و جاری باشد.

استکی به تعامل و همکاری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی اشاره کرد و افزود: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان یک نهاد مردمی است که با حضور بیش سه هزار نفر نیروهای دغدغه مند و جهادی تعاملات بسیار خوبی با نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی در راستای خدمت به مردم داشته است.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به فعالیت‌های شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری در مناطق مختلف شهر و همچنین معاونت فرهنگی در عرصه خدمت به مردم در بعد عمرانی و فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام دادند که این خدمات مطلوب و مورد رضایت مردم قرار گرفته است که از همه بزرگواران تقدیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهر اصفهان از قبل از انقلاب هم یک شهر مذهبی و دارای مردمی با اعتقاداتی قوی به مبانی اسلامی بوده و خواهد بود و همیشه اصفهان در عرصه‌های مختلف چه قبل از انقلاب در مبارزات با رژیم پهلوی و چه بعد از انقلاب در دفاع مقدس و در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است.

استکی به تعامل، هماهنگی و همکاری شهرداری اصفهان و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تعامل و هماهنگی بین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و دیگر نهادهای مردمی با شهرداری می‌تواند تلاش‌ها را در عرصه خدمت رسانی به مردم مضاعف کند و این همکاری‌ها موفقیت‌های چشمگیری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: باید اصفهان یک شهر نمونه در بُعدهای مختلف اخلاق، فرهنگ اسلامی و حفظ ارزش‌های اسلامی باشد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف اصفهان با گلایه از کم کاری و ضعف مدیریت بعضی از مسئولان، ابراز داشت: در فتنه حجاب نظام اسلامی هزینه داد و بیش از ۶۵ شهید تقدیم کرد تا جلو این فتنه‌ای که توسط دشمنان نظام اسلامی طراحی شده بود را بگیرند اما متأسفانه معضلات و ناهنجاری‌هایی در جامعه پدیدار شد که به بخاطر مصلحت اندیشی وضعف مدیریتی بعضی از مسئولان باعث شده که این معضلات و آسیب‌ها در جامعه بیشتر نمایانگر شود.

وی ادامه داد: باید تمام مسئولان به ویژه کسانی که وظیفه امنیت و آرامش و مسائل فرهنگی جامعه را برعهده دارند، تلاش جدی در رعایت مظاهر و حفظ ارزش‌های اسلامی را در جامعه و همچنین اجرای برنامه فرهنگی عمیقی را در این راستا داشته باشند.

استکی به کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بی تردید شهرداری نقش بسیار مؤثری در این زمینه ایفا خواهد کرد اما باید بدانیم در بیشتر وصیت نامه این شهدا بر حفظ شعائر اسلامی از جمله حجاب، دفاع از ولایت فقیه و حفظ نظام وانقلاب اسلامی تاکید شده است که باید این فراز از وصیت نامه شهدا را به هر نحو ممکن در جامعه منتشر کنیم.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف اصفهان افزود: ما مکلف به تکلیف هستیم و نتیجه کار با خداست و باید در حفظ ارزش‌های اسلامی، ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات در جامعه تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: مردم اصفهان متدین و با بصیرت هستند و همیشه در صحنه حاضر بودند و هرگز نخواهند گذاشت اعتقادات دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد تعرض عده‌ای قلیل هنجار شکن قرار گیرد.