تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747104
شناسه : 3747104
تاریخ :
مورخ صهیونیست: هدف از حمله به رفح، غیرقابل سکونت شدن غزه است اقتصاد ایران: یکی از مورخان رژیم اسرائیل گفت که این رژیم با هدف غیرقابل سکونت کردن نوار غزه به شهر رفح در جنوب این منطقه حمله زمینی و هوایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عومیر بارتوف، مورخ صهیونیست امروز سه شنبه در مقاله‌ای که برای روزنامه«گاردین» انگلیس نوشته، از حمله ارتش رژیم اسرائیل به غزه و بخش رفح انتقاد کرده است.

او با بیان اینکه دیگر نمی‌توان دست داشتن اسرائیل در جنایات جنگی سیتماتیک و جنایت حقوق بشری و نسل کشی را منکر شد، گفت: حمله به رفح نشان داد که هدف از این جنگ، این بود که همه جای نوار غزه را به منطقه‌ای غیر قابل سکونت تبدیل شود».

منطقه رفح با شهری به همین نام که بزرگترین شهر از حیث جمعیت در نوار غزه است، در جنوب این منطقه جای گرفته و رژیم اسرائیل بعد از ناکامی در رسیدن به اهداف نظامی خود بعد از چند ماه جنگ، به این منطقه با جمعیت زیاد حمله و گذرگاه آن را که تنها گذرگاه برای ارتباط با جهان بیرون بود، تخریب کرد. طی این مدت، ارتش اسرائیل منازل زیادی را در این شهر تخریب کرده است.

.

 

312 روز از جنگ بین رژیم اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه می‌گذرد و این جنگ علاوه بر کشتار نزدیک به 40 هزار شهید فلسطینی و زخمی شدن 92 هزار نفر، ویرانی گسترده‌ای برای باریکه غزه به همراه داشته است که بی‌سابقه است.

انتهای پیام/