تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747088
شناسه : 3747088
تاریخ :
تلاش دموکرات‌ها برای جلب آرای آمریکایی های خارج از کشور اقتصاد ایران: کمیته ملی دموکرات ها در نخستین تلاش برای جلب آرای ۹ میلیون آمریکایی ساکن خارج از کشور، مبلغ ۳۰۰ هزار دلار اختصاص خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته ملی دموکرات ها در نخستین تلاش برای جلب آرای 9 میلیون آمریکایی ساکن خارج از کشور به نفع کامالا هریس در انتخابات 5 نوامبر، مبلغ 300 هزار دلار را اختصاص خواهد داد.

یک مقام کمیته ملی دموکرات ها اعلام کرد بودجه برای دموکرات های ساکن خارج از آمریکا به ثبت نام رای دهندگان و انتشار اطلاعاتی درباره نحوه رای دادن از خارج از کشور، اختصاص می یابد.

این مقام افزود: این نخستین باری است که کمیته ملی دموکرات ها برای آمریکایی های ساکن خارج از کشور، سرمایه گذاری می کند و این تلاش ها بر روی مکزیک و کشورهای اروپایی متمرکز خواهد بود زیرا در آنجا بیشترین تعداد آمریکایی های ساکن خارج از کشور، زندگی می کنند.

مقامات کمیته ملی دموکرات ها اذعان کردند بیش از 1/6 میلیون آمریکایی از ایالت های رقابتی و حساس آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، خارج از کشور زندگی می کنند و ما برای هر رای در این ایالت ها مبارزه می کنیم.

هر کدام از این ایالت ها نقش مهمی در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی دارند. جو بایدن در سال 2020 تنها با اختلاف 44 هزار رای در سراسر ایالت های آریزونا، جورجیا و ویسکانسین، توانست دونالد ترامپ را شکست دهد.

در بیانیه کمیته ملی دموکرات ها آمده است هیچ سنگی باقی نمانده که این کمیته بر روی آن به دنبال این تضمین باشد که کامالا هریس رئیس جمهور بعدی تاریخ آمریکا خواهد بود. تنها 8 درصد آمریکایی های ساکن خارج از کشور برای انتخابات سال 2020 ثبت نام کرده بودند. اما در این انتخابات که کمتر از سه ماه به برگزاری آن باقی مانده، هر رای از جمله آرای ساکنان خارج از کشور، حایز اهمیت است.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با سی‌بی‌اس اعلام کرد که برای حمایت از کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، یک تور انتخاباتی را در ایالت کلیدی پنسیلوانیا برگزار می کند.

بایدن همچنین از قصد خود برای برگزاری کمپین حمایت از هریس در ایالت های دیگر خبر داد و افزود: من هر کاری را که کامالا فکر می کند من می توانم انجام دهم، می کنم تا به او بیشترین کمک را بکنم.

همچنین چند روزی است که هریس به همراه معاونش تیم والز، توری یک هفته ای را به غرب آمریکا برای جلب آرای رای دهندگان و ایجاد هیجان در کمپین او در هفت ایالت سرنوشت ساز و کلیدی، آغاز کرده اند.

این در حالی است که بر اساس تازه ترین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه‌نا، کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در سه ایالت کلیدی پیش افتاده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس از رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا پیش است و در مجموع 50 درصد از حمایت‌ها را به دست آورده است درحالیکه در آنها 46 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

آرای هریس در نظرسنجی نشان دهنده پیشرفت قابل توجه نسبت به آرای بایدن در همان ایالت‌های نوسانی است.

کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا (DNC) چند روز پیش، پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس رسماً نامزد ریاست جمهوری 2024 حزب دموکرات است. جو بایدن پس از عملکرد ضعیف برابر ترامپ در نخستین مناظره تلویزیونی در 27 ژوئن و با فشار گسترده هم حزبی هایش از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

بایدن بلافاصله پس از کناره گیری، حمایت خود را از کامالا هریس به عنوان نامزد جایگزین وی اعلام کرد و در نهایت بسیاری از دموکرات های برجسته از جمله باراک اوباما حمایت خود را از هریس اعلام کردند.

هریس از ماه گذشته پس از اینکه بایدن از رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری کنار رفت، کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده و حمایت زیادی از دموکرات‌ها به دست آورد. او چند روز پیش تیم والز ، فرماندار مینه سوتا را به عنوان نامزد معاون اولی خود معرفی کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/