تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747077
شناسه : 3747077
تاریخ :
قابلیت چت گروهی به تیک‌تاک اضافه شد اقتصاد ایران: کاربران تیک‌تاک از این پس می‌توانند محتواهای مورد علاقه‌ی خود را بدون نیاز به اپلیکیشن‌های دیگر، در بستر تیک‌تاک با دوستانشان به‌اشتراک بگذارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تیک‌تاک اعلام کرد که قصد دارد قابلیت چت گروهی تا حداکثر ۳۲ نفر را دردسترس کاربران قرار دهد. این قابلیت تنها دردسترس کاربران بالای ۱۶ سال قرار می‌گیرد و به آن‌ها امکان می‌دهد تا محتواهای مورد علاقه‌ی خود را بدون نیاز به پیامرسان دیگری با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

کاربران برای استفاده از قابلیت چت گروهی تیک‌تاک باید ابتدا گزینه‌ی Inbox را انتخاب کرده، روی Chat ضربه بزنند و دوستان خود را مشخص کنند و گزینه‌ی Start group chat را برای آغاز چت گروهی انتخاب کنند. کاربران تنها در صورتی می‌توانند به یک چت گروهی بپیوندند که توسط افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، دعوت شده باشند.

اگر کاربری اجازه‌ی ارسال پیام به دیگران را ندهد، دعوت‌نامه‌ی هیچ‌ گروهی را نیز دریافت نخواهد کرد. کاربران زیر ۱۸ سال تنها در صورتی می‌توانند به یک چت گروهی بپیوندند که حداقل یک عضو از اعضای گروه آن‌ها را دنبال کرده باشد. نوجوانانی که یک چت گروهی را آغاز می‌کنند، باید اعضای گروه را به‌طور دستی تأیید کنند.

تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰ قابلیت دایرکت مسیج را برای نوجوانان زیر ۱۶ سال غیرفعال کرد؛ اما بعد از مدتی امکان دریافت پیام از تمام کاربران را در اختیار همه، ازجمله نوجوانان قرار داد.

مقالات مرتبط
  • تیک‌تاک ابزاری مشابه شزم برای شناسایی موسیقی معرفی کرد
  • آمریکا از تیک‌تاک به‌اتهام جمع‌آوری اطلاعات کودکان بدون اجازه والدین شکایت کرد

تیک‌تاک علاوه‌بر قابلیت چت‌های گروهی، امکان ایجاد استیکرهای سفارشی را در اختیار کاربران بالای ۱۸ سال قرار خواهد داد. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی بعد از ایجاد استیکرها، آن‌ها را در تیک‌تاک آپلود کنند.

اگرچه تیک‌تاک برای ایجاد قابلیت چت‌های گروهی کمی دیر وارد عرصه شده است؛ به‌نظر می‌رسد این قابلیت جدید کاربران را از پیام‌رسان‌های دیگر و گروه‌های واتساپ برای به‌اشتراک‌گذاری محتواهای مورد علاقه‌ی خود بی‌نیاز کند.