تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747075
شناسه : 3747075
تاریخ :
کاروان دانشجویی پیام نور سیستان و بلوچستان به عراق اعزام شد اقتصاد ایران: زاهدان_ کاروان دانشجویی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان صبح امروز برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاروان دانشجویی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان صبح امروز برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حاشیه بدرقه دانشجویان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به کشور عراق که صبح امروز سه شنبه انجام شد، افزود: در قالب این کاروان، دانشجویان دختر مراکز ده گانه این دانشگاه با بهره گیری از ظرفیت یک اتوبوس، به کشور عراق اعزام شدند و در این سفر، ضمن زیارت اماکن مقدسه و حرمین شرفین، در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت خواهند کرد.

ابوالفضل توسلی با اشاره به همکاری بسیج دانشجویی در اعزام این کاروان دانشجویی، خاطر نشان کرد: یکی از علل ماندگاری عاشورا و نهضت حسینی این هست که قیام امام حسین (ع) برای خدا بود و در تمام رفتار و گفتار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رضای الهی موج می‌زند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اربعین را فرصتی برای خودسازی و رشد معنوی دانشجویان اعلام و گفت: دانشجویان باید با بهره مندی از این ظرفیت به عنوان سفیران فرهنگی و یک جوان انقلابی برمبنای گام دوم انقلاب در تبیین حرکت عظیم اربعین حسینی نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان در سفر ۱۰ روزه خود پس از عبور از مرز مهران، یک شب در نجف برای زیارت امام علی (ع) توقف خواهد کرد و پس از آن، با طی کردن چهار روز پیاده روی به عشق زیارت امام حسین (ع)، هزار و ۴۵۲ عمود را طی و به مدت دو شب در کربلای معلی به زیارت خواهند پرداخت.