تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747062
شناسه : 3747062
تاریخ :
میلیاردر لهستانی از متا به‌اتهام انتشار تبلیغات جعلی شکایت می‌کند اقتصاد ایران: یک میلیاردر لهستانی قصد دارد به‌دلیل تبلیغات دروغین، متا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، رافال بژوسکا، میلیاردر لهستانی، و همسرش قصد دارند از شرکت متا به‌خاطر نمایش تبلیغات جعلی در فیسبوک و اینستاگرام اعتراض کنند. بژوسکا صاحب یک شرکت امانات پستی به نام InPost در لهستان است.

این تبلیغات شامل تصاویر بژوسکا و انتشار اطلاعات نادرستی در مورد همسرش است. این میلیاردر لهستانی می‌گوید که آن‌ها هنوز در مورد حوزه‌ی قضایی برای ثبت این شکایت تصمیم نگرفته‌اند؛ او به رویترز گفت: «ما قصد داریم علیه متا شکایت خصوصی کنیم اما هنوز مشخص نکرده‌ایم که در کدام حوزه‌ی قضایی از متا شکایت خواهیم کرد. ما همه‌ی سناریوها را در نظر داریم، از جمله شکایت در ایالات متحده، البته اگر در اروپا اقدامی صورت نگیرد. در چند هفته‌ی آینده تصمیم نهایی خود را خواهیم گرفت.»

شرکت متا اعلام کرد که تبلیغات جعلی را از پلتفرم‌های خود حذف می‌کند و با مقامات محلی همکاری می‌کند تا با کلاهبرداران مبارزه کند. بژوسکا درباره‌ی در جواب به بیانیه‌ی متا اعلام کرد که این مشکل را  به متا اطلاع داده، اما تاکنون به راه‌حلی نرسیده است.

بژوسکا در ادامه گفت: «من و همسرم از متا می‌خواهیم که از انتشار تبلیغاتی که حقوق انسان‌ها را نقض می‌کند، دست بردارد و غرامت هنگفتی به یک مؤسسه‌ی خیریه اهدا کند. این غرامت باید به میزان درآمدی باشد که متا از تبلیغات ناشی از انتشار اطلاعات نادرست، به دست آورده است.»

مقالات مرتبط
  • متا ۶۳هزار حساب اینستاگرام مرتبط با کلاهبرداری‌های اخاذی را مسدود کرد
  • از متا به‌دلیل منتشرشدن تبلیغات کلاهبرداری کریپتویی در فیسبوک شکایت شده است

هفته‌ی گذشته نیز رئیس دفتر حفاظت از داده‌های شخصی متا، شرکت Meta Platforms Ireland Limited را ملزم به متوقف کردن نمایش تبلیغات جعلی ساخته‌شده با تصاویر و داده‌های واقعی بژوسکا و همسرش در فیسبوک و اینستاگرام لهستان کرد. این شکایت یکی دیگر از تلاش‌های جهانی برای پاسخگو نگه داشتن متا به‌دلیل عدم جلوگیری از انتشار تبلیغات جعلی است.