تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747046
شناسه : 3747046
تاریخ :
آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج اول ترددهای اربعینی آغاز شد اقتصاد ایران: کرمانشاه- آخرین اخبار از مرز خسروی حاکی از آن است که ترددها در این مرز رو به افزایش است و با توجه به زیرساخت‌های مناسب و خدمات‌رسانی ویژه هر لحظه شاهد افزایش ترددها از این مرز خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز خسروی در غربی‌ترین نقطه کشور با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی خاورمیانه، قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و در عین حال هموارترین مسیر برای تردد زوار کشورمان به عتبات عالیات در کشور عراق شناخته می‌شود که اگر این روزها سری به این مرز بزنید، رفت و آمد پر شور زائران حسینی از این مرز گواه این مدعا است.

به نظر می‌رسد «دروازه عتبات» روزهای شلوغ‌تری را نسبت به روزهای قبل خود خواهد داشت زیرا بر اساس مشاهدات، زائران حسینی عمدتاً با خبر گرفتن از مرزهای دیگر و مطلع شدن از وضعیت آنها ترجیح می‌دهند به خسروی روی آورند. همین موضوع باعث شده است که روز به روز بر زائرانی که این مرز بین المللی را برای تردد به کشور عراق انتخاب می‌کنند بیشتر و بیشتر شود.

روز گذشته احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی خسروی اظهار کرد: سایبان‌های خوبی که از ورودی خسروی تا نقطه صفر مرزی زده شده و همچنین شروع فعالیت مواکب، رضایت زائران را از مرز خسروی به همراه داشته است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در مرز خسروی طی روزهای آینده پذیرش و تردد زوار از این مرز روند صعودی خواهد داشت و بر همین اساس در شب گذشته حدود ۱۷ هزار نفر زائر از گیت‌های مرز خسروی عبور داشته‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: طی بازدید ستاد مرکزی از مرز عراق و ایران روند تردد زوار و زیر ساخت‌ها بررسی و همچنین با پیگیری‌های انجام شده مصوبات سفر پیشین به مرز خسروی انجام گرفته است.

وی افزود: آمادگی برای ایجاد سایبان‌ها، راه‌اندازی گیت‌های خروجی توسط دستگاه‌ها و همچنین فعالیت موکب‌ها دز مرز خسروی انجام گرفته.

امکانات در طرف عراقی مرز خسروی مطلوب است

وزیر کشور هم‌چنین به وضعیت مرز از سوی کشور عراق نیز اشاره و تصریح کرد: از سوی کشور عراقی نیز در مرز منذریه احداث سایبان، فعالیت موکب‌ها، راه‌اندازی پارکینگ‌ها، حمل و نقل روان و آسفالت جاده‌ها به خوبی انجام شده است.

وحیدی خاطر نشان کرد: احداث پارکینگ‌ها برای وسایل نقره شخصی در فواصل مشخصی در قصر شیرین و مرز خسروی ایجاد شده تا پس از آن با وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوند.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج اول ترددهای اربعینی آغاز شد

وی با تاکید بر افزایش تردد در مرز خسروی، بیان کرد: با توجه به آمار اعلام شده امسال تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و اکنون این مرز آمادگی بالایی برای تردد زوار خواهد داشت.

وحیدی به مدیریت سفر توسط زوار تاکید کرد و گفت: از زائران تقاضا می‌شود هر مرزی که برای خروج و تردد انتخاب کردند در مسیر بازگشت نیز از همان مرز اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس رایزنی صورت گرفته با مسئولان عراقی مقرر شده پارکینگ اختصاصی برای بازگشت زائران اربعین به مقصد مرز خسروی اختصاص پیدا کند.

دعوت وزیر کشور برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی

وحیدی همچنین پس از پایان بازدید از پایانه مرزی خسروی، از زائران اربعینی دعوت کرد برای تردد به کشور عراق با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های ترددی و امکانات موکبی از این مرز تردد کنند.

با موج گرفتن تردد زوار اربعین از پایانه مرزی خسروی با توجه به آمادگی دستگاه‌های دولتی و مواکب مردمی تردد به صورت روان در حال انجام است.

همچنین در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های ایمی در پایانه مرزی خسروی، محمد باقر محمدی در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار کرد: ۲۵۰ نفر نیرو جمعیت هلال احمر این استان به صورت روزانه آماده ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی (ع) هستند.

وی در خصوص فعالیت جمعیت هلال احمر کرمانشاه در کشور عراق، افزود: پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در منذریه فعال است و تلاش ما این است که در مسیر بغداد نیز یک پایگاه دیگر ایجاد شود که دسترسی به حوادث و سوانح بیشتر باشد.

۴۷ پایگاه امدادی در کرمانشاه فعال شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات در مسیر کنگاور تا خروجی شهر حمیل و مسیرهای منتهی به مرز خسروی مستقر شده است.

محمدی از آماده شدن یک فروند بالگرد و تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر این استان طی ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام برای خدمت رسانی به زوار خبر داد.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج اول ترددهای اربعینی آغاز شد

وی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه‌های فرهنگی جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: جمعی از روحانیون در پایگاه‌های فرهنگی جهت پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری نماز جماعت، زیارت عاشورا حضور دارند.

محمدی خاطرنشان کرد: تیم توانای بانوان جمعیت هلال احمر نیز طی این ایام آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

آغاز موج ترددهای اربعینی در خسروی

در همین راستا سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۸ نفر تردد از مرز خسروی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار تردد زائران از مرز خسروی، افزود: از این میزان ۱۴ هزار و ۳۴۱ نفر از کشور خارج شده و ۲ هزار و ۶۳۵ نفر وارد کشور شده‌اند.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج اول ترددهای اربعینی آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های کشور ۲۴۱ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۲۴۱ زائر غیرایرانی به کشور ایران وارد شده‌اند.

مراجعه ۹۷ زائر به مراکز اورژانس

همچنین در ادامه مسعود قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مجموع از آغاز عملیات اربعین در پایانه مرزی خسروی و مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله (ع) در این پایانه مرزی به بیش از ۱۷۱ زائر خدمت رسانی شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۹۷ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله (ع) و یا اکیپ‌های سیار این مجموعه مراجعه کردند که ۹۶ نفر آنها در محل مراجعه درمان مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج اول ترددهای اربعینی آغاز شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: یک مورد از مراجعه کنندگان نیاز به اعزام به بیمارستان داشت که توسط عوامل اورژانس انجام گرفت و این سومین مورد از ابتدای عملیات اورژانس در ایام منتهی به اربعین بود که به بیمارستان اعزام شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای عملیات اربعین در اورژانس مورد ترافیکی و سانحه تصادف در این اورژانس به ثبت نرسیده است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: در هر شیفت اورژانس در این مرکز، بیش از ۴۰ نیروی اورژانس به صورت آماده باش در خدمت زائران هستند.