تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747034
شناسه : 3747034
تاریخ :
برپایی کارگاه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مساجد گیلان اقتصاد ایران: رشت- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: کارگاه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مساجد گیلان برپا شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای رویداد فرهنگی هنری «هزار مشعل» که از اواخر خردادماه در گیلان آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: این رویداد با هدف احیای کارکردهای مسجد و بازگرداندن نقش آنان و همچنین ایجاد پایگاه فراگیری تخصص‌های مختلف فرهنگی و هنری برای قشر نوجوان و جوان در مساجد منتخب استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این رویداد ذیل طرح قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با برگزاری طرح‌های متنوع فرهنگی و هنری، نقش مهمی در روشنگری و ارتقای سطح فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حاجتی «هزار مشعل» را نورافشانی کانون‌های مساجد گیلان در طرح‌های فرهنگی اعلام کرد و ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری چنین رویدادهایی به دنبال احیای کارکردهای مساجد و پرورش نیروهای متعهد هستند.

وی در ادامه ۱۲ رشته این رویداد فرهنگی هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در قالب این طرح «محفل انس، تدبر و تلاوت قرآن کریم» در ۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد منتخب استان برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان برپایی کارگاه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های طرح اعلام کرد و گفت: ۱۵ مشاور برجسته استان در ۱۷ کانون فرهنگی هنری حضور یافته و به صورت گروهی یا فردی در مورد مسائلی چون، طلاق، اعتیاد، تربیت فرزند، ازدواج مشاوره‌های لازم را ارائه دادند.

وی با اشاره به برپایی کارگاه آموزشی «نواهای شبستان» عنوان کرد: این دوره ویژه گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که به صورت جشنواره سرود و همچنین کارگاه‌های مبانی سرود در دو بخش سرود تولیدی و تقلیدی اجرا شد.

حجت الاسلام حاجتی افزود: در قالب این کارگاه آموزشی از ۱۰ گروه سرود برتر کانون‌های مساجد استان حمایت شد.

وی مجموعه کارگاه‌های آموزشی «فارسانه» را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: این کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مهارت‌های رسانه‌ای، خبرنگاری، تولید محتوای موبایلی، پادکست، تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری در ۱۰ نقطه استان در حال برگزاری است که تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان تصریح کرد: همچنین دوره توانمندسازی کانون‌ها " مضمار" ویژه مدیران و مربیان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و شامل ۱۱ سرفصل برگزار شد.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی طراحی دیجیتال با رویکرد مفاهیم مهدوی نیز در راستای رویداد «هزار مشعل» و به منظور توانمندسازی کانون‌ها جهت انتقال مفاهیم اسلامی و مهدوی با استفاده از ابزار هنر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حاجتی اعلام کرد: از برگزیدگان این دوره پس از داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تقدیر می‌شود.

وی برگزاری دوره نرم افزار پریمر و دوره ویژه بازیگری با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید فخری نژاد لنگرود را از دیگر دوره‌های آموزشی رویداد «هزار مشعل» بیان کرد و گفت: اعضای کانون‌های مساجد در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم را جهت ارتقا توانمندی خویش فرا می‌گیرند.