تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747017
شناسه : 3747017
تاریخ :
مراسم قرعه کشی لیگ برتر هندبال مردان برگزار شد اقتصاد ایران: مراسم قرعه کشی سی و هفتمین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال مردان با حضور 10 تیم برگزار شد تا این رویداد از دهه اول مهرماه رسما آغاز شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی سی و هفتمین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال مردان امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه با حضور مدیران و مربیان باشگاه ها، مسئولین کمیته ها و علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در سالن جلسات این فدراسیون برگزار شد.

رقابت های لیگ برتر سال ۱۴۰۳ هندبال مردان ایران با حضور ده تیم برگزار می شود. فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، شهید چمران لارستان، سنگ آهن بافق یزد، نیروی زمینی کازرون، زغال سنگ طبس، آلومینیوم اراک، صنعت مس کرمان، نفت و گار گچساران، گیتی پسند اصفهان و سپاهان نوین اصفهان تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها می باشند.

ترابی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در این مراسم از احتمال حضور دو تیم دیگر هم خبر داد. حضور این دو تیم هنوز قطعی نشده و در صورت نهایی شدن به این گروه بندی ها اضافه خواهند شد.

در این جلسه، آئین نامه برگزاری مسابقات تشریح شد. از جمله این موارد ارائه ضمانت نامه یا چک بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان از طرف باشگاه برای ضمانت حضور در رقابت های لیگ می باشد. همین طور تیم ها باید تا قبل از شروع دیدارها، ۵ درصد سهم فدراسیون و ۳ درصد سهمه استان ها را از قبال قرارداد بازیکنان پرداخت نمایند.

با اعلام کمیته مسابقات، رقابت های این دوره به صورت رفت و برگشتی برگزار می شود. با توجه به پیشنهاد برخی تیم ها مبنی بر برگزاری مسابقات به صورت پلی آف، مقرر شد این پیشنهاد مجدداً بررسی شود.

بنابر اعلام فدراسیون، دهه اول مهرماه به عنوان زمان شروع مسابقات لیگ برتر هندبال مردان اعلام شد و تلاش خواهد شد تا این رقابت ها تا پایان اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد.

تیم های حاضر در لیگ اجازه دارند از دو بازیکن خارجی حداکثر ۳۵ ساله هم بهره ببرند. البته حضور این بازیکنان با تائید سوابق و عملکرد آنها و سابقه حضورشان در تیم ها و کشورهای مطرح می باشد.

همچنین مقرر شده برای اولین بار، تمامی بازیکنان قبل از انعقاد قرارداد باید گواهی سلامت داشته و معاینات و تست های پزشکی را پشت سر بگذارند.