تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747000
شناسه : 3747000
تاریخ :
غربالگری ۱۰ هزار زائر اربعین در مرز چذابه / ۱۸ نفر مشکوک بودند اقتصاد ایران: اهواز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی تحت غربال‌گری نشانه‌ای بیماری‌های واگیر قرار گرفتند که ۱۸ مورد مشکوک به بیماری شناسایی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا پیش از ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آغاز عملیات خدمت‌رسانی به زائران حسینی، ۱۱۴ نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در مرز چذابه مستقر و در حال ارائه خدمات متنوعی به زائرین اربعین حسینی هستند.

وی افزود: غربالگری نشانه‌ای بیماری‌های واگیردار، یکی دیگر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای زائرین اربعین بود که در این راستا ۹۹۹۱ نفر از زائران تحت غربالگری قرار گرفتند که ۱۸ مورد مشکوک به بیماری‌های واگیردار شناسایی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام ۱۳۰۱۹ بازرسی بهداشتی از مواکب خاطرنشان کرد: کنترل کیفیت آب و مواد غذایی برای ۱۲۳ نمونه آب آشامیدنی و ۴ نمونه مواد غذایی برای آزمایش میکروبی اخذ شد علاوه بر آن ۳۱۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.

بختیاری‌نیا با اشاره به ارسال ۱۵ پیام بهداشتی توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: ارائه خدمات آموزش بهداشتی به زائران به طور مستمر توسط کارشناسان در حال انجام است و تا کنون به ۹۵۰۰ نفر آموزش‌های بهداشتی داده شد و ۸۵۰ رسانه آموزشی توزیع شد.