تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746977
شناسه : 3746977
تاریخ :
آغاز ساماندهی مسیر دسترسی به مسجد ملک زوزن خواف اقتصاد ایران: مشهد- فرماندار خواف از آغاز عملیات عمرانی به منظور ساماندهی مسیر دسترسی به مسجد ملک زوزن این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی عباسپور اظهار کرد: مسجد ملک زوزن خواف دومین مسجد تاریخ‌دار (دارای کتیبه تاریخی) دوره خوارزمشاهیان است که به استناد کتیبه موجود در سال ۶۱۵ هجری قمری و یک سال پس از آن در حال ساخت بوده است، علاوه بر این تنها بنای به جا مانده از شهر تاریخی زوزن است.

فرماندار خواف ادامه داد: براساس کاوش‌های باستان شناسی که در محدوده شهر تاریخی زوزن انجام شده آثار و شواهدی از قرون اولیه اسلامی تا دوره ایلخانان در این منطقه به دست آمده که بیانگر تاریخ و تمدن این شهر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش این منطقه و به منظور معرفی بیشتر آن، توسعه زیر ساخت‌های گردشگری آن به‌خصوص ساماندهی مسیر دسترسی و تأمین نور این مسیر آغاز شده و تا ابتدای شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

عباسپور یادآور شد: سال گذشته نیز در راستای توسعه زیر ساخت‌های مسجد ملک زوزن اقدامات مؤثری از جمله برق رسانی، مرمت اضطراری بنا، ساخت سرویس بهداشتی، ساخت فضای نمایشگاهی و انجام مطالعات پژوهشی صورت گرفت.

فرماندار خواف با اشاره به اهمیت ثبت این اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی، اظهار کرد: شهر تاریخی زوزن به شماره ۵۲۰۸ در فهرست موقت یونسکو ثبت شده و قطعاً اقدامات انجام شده می‌تواند نقش مهمی در ثبت دائم این اثر با ارزش تاریخی داشته باشد.