تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3746964
شناسه : 3746964
تاریخ :
دغدغه وزیرپیشنهادی ارتباطات از استفاده۶۵درصدی از فیلترشکن‌ها اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی ارتباطات و فرهنگ در کمیسیون متبوعش خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از روز گذشته حضور وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در جلسات کمیسیون‌ها برای ارائه سوابق آغاز شد که وزرای پیشنهادی ارتباطات و فرهنگ در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های خود پرداختند که ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش، گفت: وزرای پیشنهادی ارتباطات و فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان اعضای کمیسیون اجتماعی بودند که به ارائه برنامه‌ها و سوابق خود پرداختند.

وی افزود: ستار هاشمی اولین میهمان این جلسه بود و پهنای باند اینترنت، وضعیت فیلترینگ در کشور، آنتن‌دهی و پوشش خطوط اپراتورهای تلفن همراه، سرعت و کیفیت اینترنت، هوش مصنوعی اهم سوالات و دغدغه‌های نمایندگان در حوزه ارتباطات بود که مطرح شد و وزیر پیشنهادی نقطه نظرات خود را درباره مسائل مربوطه مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره وضعیت فیلترینگ، گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات در این نشست به آمار حدود 65 درصدی استفاده کاربران ایرانی از فیلترشکن‌ها و چالش‌های جدی امنیتی و فرهنگی رواج بیش از اندازه فیلترشکن‌ها در کشور اشاره کرد. البته وزیر پیشنهادی ارتباطات اذعان داشت که این وزارتخانه مجری قوانین به ویژه قوانین فضای مجازی است.

داداشی ادامه داد:  همچنین تأکید وزیر پیشنهادی بر حفظ حریم خصوصی مردم به عنوان دغدغه مشترک همه مسئولان و مردم بود و عنوان کرد به دنبال تصویب قانونی برای حفظ حریم خصوصی و داده‌های مردم هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات که در این جلسه مطرح شد، گفت: توسعه پهنای باند اینترنت و برقراری اینترنت پرسرعت حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور، پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در مناطقی که آنتن‌دهی وجود ندارد یا ضعیف است، از جمله برنامه‌های هاشمی بود.

نماینده آستارا در مجلس همچنین از حضور عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ «مردمی سازی» و نگاه مردم‌محور به حوزه فرهنگ با رویکرد عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از این حوزه، «رونق اقتصاد فرهنگ» با توسعه صادرات فرهنگی و توجه به دانش‌بنیان‌های حوزه فرهنگ، توجه و توسعه «فناوری‌های نوین در حوزه فرهنگ» و «تقویت و پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی» را از جمله برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ بیان کرد.

داداشی با اشاره به سوالات و دغدغه‌های اعضای کمیسیون در حوزه فرهنگ، گفت: تهاجم فرهنگی، عدالت فرهنگی و تخصیص اعتبارات، اوقاف و مساجد حج و زیارت ، جوان‌گرایی در انتصابات، نظارت بر سینمای خانگی و دیگر مسائل مبتلا به فرهنگ در حوزه اجتماعی از جمله سوالات مطرح در این جلسه از وزیر پیشنهادی فرهنگ بود.

وی در همین راستا ادامه داد: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید برای رقابت فرهنگ رسمی و غیررسمی در جامعه،تدابیر وزیر پیشنهادی این وزارتخانه برای فضای مجازی و رقابت آن با رسانه‌های رسمی در سایه عدم مرجعیت رسانه رسمی، راهکار وی برای تقویت حوزه فرهنگ جهت تقویت سرمایه اجتماعی از دیگر سوالات اعضای کمیسیون در حوزه فرهنگ بود که صالحی به این سوالات پاسخ داد.

انتهای‌پیام/