تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3746947
شناسه : 3746947
تاریخ :
خداحافظی با ماشین‌گرفتگی؛ چطور موقع کار با گوشی اندروید حالت تهوع نگیریم؟ اقتصاد ایران: با روش گفته‌شده، بدون احساس بیماری حرکت در ماشین فیلم ببینید و در فضای مجازی گشت‌وگذار کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

استفاده از گوشی‌ هنگام حرکت در وسایل نقلیه برای بسیاری از افراد دشوار است؛ زیرا آن‌ها از بیماری حرکت یا بیماری سفر رنج می‌برند که به علائمی مانند حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و عرق سرد منجر می‌شوند.

اپل در iOS 18، قابلیتی به‌نام Vehicle Motion Cues را معرفی کرد که به کاهش بیماری حرکت هنگام استفاده از گوشی آیفون در وسیله نقلیه‌ی در حال حرکت کمک می‌کند. اگرچه گوشی‌های اندرویدی هنوز ویژگی Vehicle Motion Cues شبیه‌ به iOS 18 را ارائه نمی‌دهند، اپلیکیشن جانبی‌ای به‌نام KineStop وجود دارد که به کاهش بیماری حرکتی کمک می‌کند.

پیش‌تر، نحوه‌ی فعال‌سازی قابلیت Vehicle Motion Cues را در مقاله‌ی چطور موقع کار با آیفون حالت تهوع نگیریم، توضیح داده‌ایم. در این مطلب، به شما یاد می‌دهیم که چطور Vehicle Motion Cues را در اندروید فعال کنید.

فهرست مطالب
  • بیماری حرکت چیست و گوشی اندروید چگونه از این اتفاق جلوگیری می‌کند؟
  • چگونه Vehicle Motion Cues را در گوشی اندروید فعال کنیم؟
  • KineStop را به تنظیمات سریع اضافه کنید

بیماری حرکت چیست و گوشی اندروید چگونه از این اتفاق جلوگیری می‌کند؟

بیماری حرکت زمانی اتفاق می‌افتد که تضادی بین حس بینایی و حس جسمانی فرد وجود داشته باشد. اگر در وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال‌ حرکت نشسته‌اید و به گوشی نگاه می‌کنید، تضاد حسی‌ای را بین گوش‌های داخلی و چشمانتان تجربه خواهید کرد. با اینکه گوشی‌تان را محکم در دستانتان گرفته‌اید و ثابت به نظر می‌رسد؛ اما مغز شما تشخیص می‌دهد که در حال‌ حرکت هستید. در نهایت مغز با دریافت سیگنال‌های درهم‌آمیخته، دچار تضاد و حس سرگیجه می‌شود.

با اجرای برنامه‌ی KineStop در گوشی‌های اندروید، نقطه‌های متحرکی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند که با بهره‌گیری از حسگرهای حرکتی گوشی، متناسب با حرکات خودرو تکان می‌‌خورند. این حرکت نقطه‌ها باعث می‌شود مغز شما تصور کند که صفحه‌نمایش گوشی همراه با خودرو در حال حرکت است که این امر به حل تضاد حسی ناشی از بیماری حرکتی کمک می‌کند. با استفاده از قابلیت مذکور، شاید بیماری حرکت به‌طور کامل برای همه برطرف نشود؛ اما برای بسیاری از افراد را از حالت تهوع نجات می‌دهد.

چگونه Vehicle Motion Cues را در گوشی اندروید فعال کنیم؟

برنامه‌ی KineStop در گوگل‌پلی برای همه‌ی دستگاه‌های دارای اندروید ۷ و بالاتر دردسترس قرار دارد. در ادامه به تنظیم این قابلیت می‌پردازیم:

  • برنامه‌ی Kinestop را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
  • پس از اجرای برنامه، روی OK ضربه بزنید، برنامه‌ی Kinestop را پیدا کنید و با روشن‌کردن دکمه‌ی تغییردهنده‌ی وضعیت Allow display over other apps، اجازه‌ی نمایش را در برنامه‌های دیگر بدهید.
اجرای برنامه kinestop و انتخاب گزینه permision
صفحه display over other apps در گوشی اندروید
روشن کردن دکمه Allow display over other apps برنامه kinestop
  • پس از روشن شدن، به برنامه برگردید و روی دکمه‌ی Play در پایین سمت راست ضربه بزنید.
  • اکنون، طرح زمینه‌ (Theme) پیش‌فرض با نقاط آبی‌رنگی نمایش داده می‌شود. امکان انتخاب طرح‌های زمینه‌ی دیگر هم وجود دارد؛ اما برای دسترسی نامحدود به آن‌ها باید از نسخه‌‌ی پرو استفاده کرد.
فعال شدن برنامه kinestop با انتخاب دکمه پلی (play) برای کاهش بیماری حرکت (motion sickness)
اجرای برنامه‌ی KineStop و نمایش نقطه‌ های متحرک در صفحه‌نمایش برای کاهش بیماری حرکت
انتخاب تم در برنامه kinestop
  • افزون‌براین، می‌توانید کاری کنید تا این قابلیت به‌طور خودکار در وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت روشن شود. روی نماد چرخ‌دنده در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید و تیک Auto-start in vehicle را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، روی گزینه‌ی Allow ضربه بزنید تا برنامه به فعالیت بدنی شما دسترسی داشته باشد. با این کار، شتاب‌سنج گوشی برای تشخیص سرعت و فعال‌شدن خودکار این قابلیت دست‌به‌کار می‌شود.
انتخاب نماد چرخ نده در برنامه kinestop
زدن علامت Auto-start in vehicle برای فعال شدن حالت خودکار برنامه kinestop
انتخاب Allow برای دسترسی به فعالت بدنی و فعال شدن شتاب سنج در برنامه kinestop

KineStop را به تنظیمات سریع اضافه کنید

تنظیمات سریع (Quick Settings) اندروید، ساده‌ترین راه برای فعال‌کردن ویژگی‌های مختلف در گوشی است. شما می‌توانید با اضافه‌کردن میانبر KineStop در بخش تنظیمات سریع، به‌سرعت قابلیت Vehicle Motion Cues را در گوشی‌تان فعال کنید.

  • برای بازکردن کامل تنظیمات سریع، دو بار انگشت خود را از بالا به پایین بکشید.
  • روی نماد مداد ضربه بزنید تا به حالت ویرایش وارد شوید.
  • به پایین بروید و KineStop را پیدا کنید.
  • روی نماد KineStop طولانی فشار دهید و آن را بکشید و به سمت مجموعه‌ی فعال تنظیمات سریع، رها کنید.
  • با بازگشت به صفحه‌ی اصلی، از حالت ویرایش خارج شوید.
  • یک‌ بار دیگر تنظیمات سریع را باز کنید.
  • اکنون می‌توانید قابلیت جلوگیری از ماشین‌گرفتگی را با ضربه‌زدن روی میانبر KineStop، فعال کنید.
نوتیفیکیشن بار گوشی اندروید و انتخاب نماد مداد برای ویرایش
اضافه‌کردن KineStop به بخش تنظیمات سریع (quick settings)
کشیدن و رها کردن گزینه KineStop در بخش تنظیمات سریع (quick settings)
اضافه‌ شدن برنامه KineStop به بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) اندروید
مقاله‌ی مرتبط:
  • علت بیماری سفر چیست و چه درمان‌هایی دارد؟

به‌ همین راحتی می‌توانید ویژگی Vehicle Motion Cues مشابه iOS 18 را در گوشی اندرویدی خود فعال کنید. KineStop برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل از این ایده استفاده کرده است.

تجربه‌ی شما هنگام استفاده از این برنامه چیست؟ آیا بیماری حرکت شما با آن کاهش پیدا می‌کند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.