تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3746945
شناسه : 3746945
تاریخ :
هوش مصنوعی یک سندرم ژنتیکی را از روی عکس تشخیص می دهد اقتصاد ایران: محققان دانشگاه یل  مدل هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند افراد مبتلا به یک سندرم ژنتیکی را با عکاسی از صورت شناسایی می کند. این ابزار به طور آنلاین در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیز، سندروم مارفان یک اختلال ژنتیکی نادر است که روی بافت های اتصالی بدن تاثیر می گذارد. بیماران مبتلا به این سندرم به طور معمول بسیار بلند قد و لاغر هستند. آنها صورت های کشیده ای دارند و در معرض اختلالات نخاعی و مفصلی قرار دارند اما بیماری بسیار از آنها به درستی تشخیص داده نمی شود. هوش مصنوعی مذکور نیز برای شناسایی این سندروم ابداع شده بود.

محققان ابتدا ۶۷۲ عکس از صورت افرادی با و بدون سندرم مارفان ثبت کردند. در مرحله بعد ۸۰ درصد عکس ها برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی با نام Convolutional Neural Network به کار برده شد. سپس محققان از مدل خواستند ۲۰ درصد دیگر عکس ها را به عنوان صورت هایی با سندرم مارفان و غیرسندرم مارفان دسته بندی کنند. هوش مصنوعی مذکور با دقت ۹۸.۵ درصد دقت صورت های دارای سندرم مارفان را تشخیص داد.

محققان تصمیم دارند این ابزار را در آینده به طور آنلاین فراهم کنند. آنها اعلام کردند ما تصمیم دارید تحقیق مان را فراتر از پروژه پایلوت ببریم و پیش بینی می کنیم تا بسیاری از افراد بتوانند با تست آنلاین بیماری خود را تشخیص دهند.