تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3746941
شناسه : 3746941
تاریخ :
آغاز به کار اپراتور ملی سلامت در سرتاسرکشور اقتصاد ایران: بزودی با آغاز به کار اپراتور ملی سلامت در سرتاسرکشور ، سامانه های سیب، سینا و.. حذف خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپراتور ملی سلامت تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند. این وزارتخانه مسئول تدوین و اجرای سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور است و نظارت بر نظام سلامت عمومی، بیمارستان‌ها، و مراکز درمانی را بر عهده دارد.

صدای دانشجو با اعلام این خبر نوشت : طبق آخرین اخبار بزودی و پس از طی مراحل آماده سازی شبکه و آموزش پرسنل سامانه های سیب، سینا و... حذف و ارائه خدمات تنها در بستر سامانه اپراتور ملی سلامت انجام خواهد پذیرفت.

گفتنیست اپراتور برکت تل باید بر اساس این مجوز یک هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری میکرد و از ابر فضای مجازی کشور برای ارائه خدمات در حوزه سلامت بهره ببرد.

اطلاعات مربوط به سلامت افراد در قالب سیم‌کارت‌هایی با نام سیم‌کارت سلامت به آنها ارایه شود . در این سامانه‌ها از کد ملی بیمار به عنوان شناسه ثبت استفاده شده و برای آنان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل میشود.

از وظایف کلی اپراتور ملی سلامت میتوان به کنترل و نظارت بر خدمات درمانی ، آموزش و تربیت نیروی انسانی ، مدیریت بحران‌های بهداشتی و مدیریت بیمه سلامت  اشاره کرد.