تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3746930
شناسه : 3746930
تاریخ :
واگذاری سهام خودروسازان روی میز تصمیم گیری سران قوا اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران با تاکید بر اینکه واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی دروغ محض است، گفت: به طور قطع سهام خودروسازان به سرمایه‌گذار داخلی واگذار خواهد شد و هیچ وقت صنعت مادر را به یک شرکت خارجی واگذار نمی‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، بابک احمدی، رئیس سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران در پاسخ به این سوال که واگذاری سهام خودروسازان به کجا رسید، گفت: وزارت صمت موضع رسمی خود را در این زمینه اعلام و همراهی برخی دستگاه‌های دیگر را نیز مطالبه کرده است.

وی افزود: حدود دو ماه قبل، جمع‌بندی نهایی را برای تصویب در شورای سران سه قوه به دبیرخانه شورای سران ارسال کرده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری نهایی هستیم؛ واگذاری خودروسازان یک‌سری تاثیرات محیطی دارد و نیاز است تا مجلس و قوه قضائیه پای این تصمیم باشند، بدون همراهی هر سه قوه این تصمیم قابل اتخاذ نیست.

احمدی تصریح کرد: وزارت صمت آنچه را که باید انجام داده است و ما منتظر تصویب در شورای سران قوا هستیم.

وی افزود: بخشی از علت عدم تعیین تکلیف واگذاری خودروسازان، اتفاقی بود که برای رییس دولت سیزدهم رخ داد و به دنبال آن طرح این موضوع در جلسه سران قوا به تاخیر تعویق افتاد؛ ضمن این که هر چند پیشنهاد وزارت صمت آماده شده و برای سران قوا ارسال شده است، احتمال دارد با تغییر دولت نقطه نظرات جدیدی به وجود آید و شاید در این پیشنهاد اصلاحاتی اعمال شود.

رئیس هیات عامل ایدرو در پاسخ به این سوال که آیا سهام خودروسازان به شرکت های خارجی واگذار خواهد شد، گفت: این موضوع دروغ محض است، قطعا سهام خودروسازان به سرمایه‌گذار داخلی واگذار خواهد شد و ما هیچ وقت صنعت مادرمان را به شرکت خارجی واگذار نمی‌کنیم.

معاون وزیر صمت همچنین در واکنش به این موضوع که در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر واگذاری پارس خودرو منتشر شده است، گفت: این خبر از ریشه دروغ و شایعه است، هیچ دستورکاری برای واگذاری پارس خودرو جدا از سایپا روی میز نیست