تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3746925
شناسه : 3746925
تاریخ :
گوگل حساب‌های AdSense را در روسیه غیرفعال می‌کند اقتصاد ایران: طبق اعلام گوگل، ارائه‌ی سرویس AdSense این شرکت به کاربران روسی به‌زودی متوقف خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل حساب‌های کاربری سرویس تبلیغاتی ادسنس (AdSense) را در روسیه غیرفعال می‌کند. این شرکت اعلام کرد دیگر نمی‌تواند خدمات مذکور را به کاربران روسیه ارائه دهد.

ادسنس به صاحبان وب‌سایت‌ها و محتوا، از جمله یوتیوبرها، این امکان را می‌دهد که ازطریق نمایش تبلیغات مدیریت‌شده‌ی گوگل، کسب درآمد کنند.

سخنگوی گوگل می‌گوید: «به‌دلیل تحولات اخیر در روسیه، دیگر قادر به پرداخت پول به حساب‌های کاربری ادسنس مستقر در روسیه نیستیم؛ در نتیجه این حساب‌ها از آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) غیرفعال خواهند شد.»

به گزارش رویترز، گوگل قبلاً پیامی برای حساب‌های روسی ادسنس ارسال و آن‌ها را از توقف ارائه‌ی خدمات مطلع کرده است: «درآمد ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) شما بین روزهای ۲۱ تا ۲۶ آگوست (۳۱ مرداد تا ۵ شهریور) پرداخت خواهد شد، به‌شرطی که هیچ محدودیت پرداختی فعالی نداشته باشید و به حداقل آستانه‌ی پرداخت برسید.» گوگل به‌طور مشخص دلیل این تصمیم را اعلام نکرد.

طبق گزارش‌های اخیر سرعت پلتفرم یوتیوب نیز در هفته‌های گذشته در روسیه کاهش یافته است. قانون‌گذاران روسیه، گوگل را به‌دلیل به‌روز نکردن تجهیزات خود در این کشور از زمان شروع جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، مقصر کندی سرعت یوتیوب می‌دانند. البته غول جست‌وجوی اینترنت و کارشناسان فناوری این ادعا را رد می‌کنند.

مقالات مرتبط:
  • یاندکس، معروف‌ به گوگل روسیه، رسماً از این کشور خارج شد
  • تغییرات بزرگ و اساسی در انتظار «گوگل روسیه»

آنتون گورلکین، معاون کمیته‌ی پارلمانی روسیه در حوزه‌ی سیاست اطلاعاتی، گوگل را به حمایت از تقسیم فضای آنلاین به «ما» و «آن‌ها» متهم کرد. گورلکین گفت: «گوگل همچنان به تفکیک شهروندان بر اساس ملیت ادامه می‌دهد و امکان درآمدزایی برای روس‌ها را به‌طور کامل از بین می‌برد.»

لازم به ذکر است که روسیه در مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) قانونی را به تصویب رساند که به عوامل خارجی اجازه نمی‌دهد در پلتفرم‌هایی مثل کانال‌های یوتیوب تبلیغ کنند. مقامات این کشور از عنوان «عامل خارجی» برای اشاره به سیاستمداران، فعالان و رسانه‌های ضدکرملین استفاده می‌کنند.