تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3746919
شناسه : 3746919
تاریخ :
بتای ششم iOS 18 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد؛ تمام تغییرات جدید اقتصاد ایران: اپل ششمین بتای iOS 18 را در کنار بتای دوم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 منتشر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل امروز علاوه بر انتشار ششمین بتا‌ی iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS 15 Sequoia، بتای دوم iOS 18.1 ،iPadOS 18.1 و macOS 15.1 Sequoia را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. نکته‌ی دیگر اینکه بتای چهارم عمومی iOS 18 هم منتشر شده است.

بسیاری از تغییرات در iOS 18.1 با هدف همگام‌سازی نسخه‌های آزمایشی 0.1 با نسخه‌های استاندارد صورت گرفته است.

آپدیت‌های اخیر در نسخه‌های استاندارد، با تغییراتی در اپلیکیشن Photos و Safari همراه بود؛ درحالی که تمرکز به‌روزرسانی‌های iOS 18 نهایی‌کردن ویژگی‌ها و آماده‌سازی آن برای عرضه‌ی نهایی است.

بازطراحی اپلیکیشن Photos در iOS 18.1

اپلیکیشن Photos در ios 18 بتا ۶
Apple

بازطراحی اپلیکیشن Photos در iOS 18 مورد استقبال برخی از کاربران قرار نگرفت، بنابراین اپل پیش از عرضه‌ی نهایی، آن را ساده‌تر کرد. طراحی کلی یکپارچه باقی ماند، اما اپل برای کاهش سردرگمی و تکرار، اسلایدر پایین صفحه را حذف کرد. این تغییرات در آپدیت هفته‌ی گذشته در نسخه‌ی استاندارد iOS 18 معرفی شد و اکنون به iOS 18.1 نیز راه یافته است.

در نسخه‌های قبلی iOS 18، با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست در اپلیکیشن Photos می‌توانستید به Collections دسترسی پیدا کنید. اکنون برای دسترسی به این بخش باید از نمای اصلی Library به پایین اسکرول کنید. Collections شامل آلبوم‌های سفارشی و محتویاتی می‌شود که پیش از این در بخش For You قرار داشت. محتوای مذکور شامل تصاویر و ویدیوهای برجسته، موارد دلخواه، خاطرات و موارد دیگر است.

کتابخانه‌ی عکس (Photo Library) اکنون تصاویر بیشتری را در یک نمای شبکه‌ای به نمایش می‌گذارد. همچنین اپل به‌صورت پیش‌فرض آلبوم‌ها را به سمت بالا منتقل کرده است تا دسترسی کاربران به آن‌ها آسان‌تر شود. محتوای Recently Saved با بخش Recent Days ادغام و به همین دلیل یافتن آن نیز ساده‌تر شده است.

قابلیت کنترل حواس‌پرتی در سافاری در iOS 18.1

Distraction Control قابلیت جدید سافاری است که به شما امکان می‌دهد عناصر حواس‌پرتی را از صفحات وب و مقالات پنهان کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از شر مواردی همچون پنجره‌های ورود به حساب، پاپ‌آپ‌های تنظیمات کوکی، ویدیوهای ثبت‌نام در خبرنامه و ویدیوهای پخش خودکار خلاص شوید.

قابلیت Distraction Control در ios 18 بتا ۶
Apple

Distraction Control برای پنهان‌کردن تبلیغات کاربرد ندارد. اپل به صراحت اعلام می‌گوید این قابلیت ابزاری برای حذف تبلیغات نیست و اگرچه می‌توانید تبلیغات را به‌صورت موقت پنهان کنید، با بارگذاری مجدد صفحه یا تبلیغ، مجدداً نمایش می‌یابد. ویژگی مذکور برای محتوای ثابت و غیرقابل‌ تغییر طراحی شده است، نه محتوایی که تغییر می‌کند.

برای دسترسی به Distraction Control، وارد تنظیمات سافاری شوید و سپس روی گزینه‌ی Hide Distracting Items ضربه بزنید. اکنون می‌توانید روی عنصری که قصد دارد از صفحه‌ی وب پنهان شود، ضربه بزنید. اگر گزینه‌ی Hide Distracting Items را نمی‌بینید، روی سه‌نقطه در تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی ویرایش (Edit) را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید گزینه‌ی مذکور را به تنظیمات دسترسی سریع خود اضافه کنید.

مواردی که پنهان کرده‌اید تا زمانی که محتوای آن تغییر نکند، همچنان پنهان باقی می‌مانند. البته می‌توانید با رفتن به همان گزینه‌ها و ضربه‌زدن روی Show Hidden Items صفحه‌ی وب را به حالت پیش‌فرض برگردانید.

Distraction Control هفته‌ی گذشته به iOS 18 و iPadOS 18 اضافه شد و اکنون در نسخه‌های بتا نیز ارائه می‌شود.

Collection در Photos (iOS 18 بتا ۶)

به روزررسانی Photo در ios 18 بتا ۶
Apple

اپل در بتای ششم iOS 18 تغییرات بیشتری در اپلیکیشن Photos اعمال کرده است که شامل طراحی مجدد Albums Collection می‌شود. هر آلبوم اکنون کارت جداگانه‌ای دارد که تصویر شاخص اصلی در سمت چپ آن قرار می‌گیرد. در نسخه‌های قبلی، نام آلبوم در سمت چپ و مجموعه‌ای از تصاویر کوچک در سمت راست قرار داشت.

Control Center (همه‌ نسخه‌های بتا)

به روزررسانی Contro Center در ios 18 بتا ۶
Apple

در Control Center، سوییچ جدیدی برای روشن و خاموش‌کردن بلوتوث وجود دارد. این سوییچ جدا از کنترل‌های کلی ارتباطی است که همگی در کنار هم قرار دارند و می‌توان آن را به هر صفحه‌ای از کنترل سنتر اضافه کرد.

همچنین می‌توانید سوییچ بلوتوث را به صفحه‌ی قفل جایگزین دوربین یا چراغ‌قوه اضافه کنید یا آن را به دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اختصاص دهید.

تغییراتی در نحوه‌ی سازماندهی آیکون‌های Control Center در گالری ایجاد شده است. به‌عنوان مثال، بخشی به نام Capture شامل گزینه‌های Camera، Scan QR Code و Magnifier می‌شود و حالت Silent Mode نیز زیر بخش Sounds دردسترس قرار دارد.

آیکون‌های اعلان در حالت تاریک (همه‌ نسخه‌های بتا)

نوتیفیکیشن های دارک مود ios 18 بتا ۶
Apple

هنگامی که آیکون‌های حالت تاریک روشن هستند، اعلان‌هایی که از برنامه‌هایی با آیکون حالت تاریک دریافت می‌کنید، به‌درستی با آن آیکون نشان داده می‌شوند و نه با آیکون حالت روشن.

توجه داشته باشید که در بتای دوم iOS 18.1، برای داشتن آیکون تاریک در اعلان‌ها، باید هم حالت تاریک و هم آیکون‌های حالت تاریک را فعال کرده باشید. در بتای ششم iOS 18، آیکون‌های Dark Mode با روشن‌بودن آیکون‌های تاریک نمایش می‌یابند.

صفحه‌های خوش‌آمدگویی (همه‌ نسخه‌های بتا)

صفحه خوش آمد گویی جدید ios 18 بتا ۶
Apple

با آماده‌شدن اپل برای انتشار iOS 18، صفحه‌های خوش‌آمدگویی جدیدی برای Photos ،Translate، Podcasts ،Home ،Apple TV ،Calculator و Notes وجود دارد. اضافه‌شدن این صفحه‌ها نشان می‌دهد به پایان تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای نسخه‌ی پایه iOS 18 که روی مدل‌های آیفون ۱۶ نصب خواهد شد، نزدیک می‌شویم.

مکان‌یابی هوش مصنوعی اپل (iOS 18.1)

تنظیم رنگ والپیپر و آیکون ios 18 بتا ۶
Apple

هوش مصنوعی اپل در بتای دوم 18.1 نسخه‌های محلی جدیدی از زبان انگلیسی دارد که شامل کانادا، ایرلند، نیوزیلند، آفریقای‌ جنوبی، هند و سنگاپور می‌شود.

مقالات مرتبط:
  • تمام قابلیت‌های Apple Intelligence که در نسخه بتای iOS 18.1 در دسترس نیست
  • با iOS 18 آیفون می‌تواند بدون قطع موسیقی، فیلم‌برداری کند

درحال‌حاضر پشتیبانی از زبان‌های غیرانگلیسی به Apple Intelligence اضافه نشده است و اپل می‌گوید پشتیبانی از زبان‌های دیگر در اواخر امسال و سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد.

هوش مصنوعی اپل در اتحادیه‌ اروپا (iOS 18.1)

افراد زیادی در اتحادیه‌ی اروپا موفق شده‌اند با تنظیم منطقه‌ی خود روی ایالات‌ متحده و تغییر زبان روی انگلیسی آمریکایی، هوش مصنوعی اپل را فعال و از آن استفاده کنند.

رنگ‌آمیزی آیکون‌ها (همه‌ نسخه‌های بتا)

رنگ‌هایی که برای مطابقت با والپیپرها به آیکون‌های خود اعمال می‌کنید، اکنون به آن والپیپر مرتبط هستند و نه سیستم. هنگامی که والپیپر خود را تغییر می‌دهید، اگر آیکون‌های خود را برای هماهنگی با رنگ والپیپر تنظیم کرده‌ باشید، آیکون‌ها نیز تغییر خواهند کرد.

اپل موزیک (همه‌ نسخه‌های بتا)

اپلیکشن موزیک ios 18 بتا ۶
Apple

تب Browse در اپل موزیک اکنون تب New نامیده می‌شود.

صفحه‌ قفل (iOS 18.1)

در بتای دوم iOS 18.1 دیگر نمی‌توان با کشیدن انگشت از صفحه‌ی قفل به پایین به جست‌وجوی اسپات لایت دسترسی پیدا کرد، اما امکان دارد این مورد، باگ باشد.

ایمیل - هشدار ارتقا

اپل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که بتای پنجم iOS 18 را نصب کرده‌اند و قصد دارند آن را به بتای iOS 18.1 ارتقاء دهند، احتمالاً باید همه‌ی ایمیل‌های خود را مجدداً دانلود کنند.