تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746915
شناسه : 3746915
تاریخ :
حضور اهل‌سنت در راهپیمایی اربعین نمایشی از ارادت به سیدالشهدا(ع) اقتصاد ایران: بندرعباس- جامعه اهل سنت استان هرمزگان پا به پای برادران و خواهران شیعه خود در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند که این امر نمایشی از ارادت این جامعه بزرگ مذهبی به سیدالشهدا(ع) است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مختار رحیمی: اربعین و پیاده روی اربعین حسینی یکی از مناسک مهم مسلمانان به خصوص شیعیان است که قدمت چندصد ساله دارد اما قریب به ۱۲ سال است که به شکل عمومی‌تری با حضور تمام مردم از سراسر دنیا حتی غیرمسلمانان، با شور و اشتیاق عظیم دلدادگان به حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود.

اربعین و پیاده روی اربعین حسینی ذاتاً یک حرکت سیاسی است که به نفع سیاست اسلام و دیانت دین مبین اسلام برپا می‌شود و بر اساس فرهنگ عاشورا و کربلا تعیین شده است و تمام تحرکات در اربعین، عاطفه، عقلانیت و تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی در اربعین در مسیری که امام حسین (ع) بنا نهاده است به به حرکت در می‌آید.

امروزه ابعاد مختلف اربعین در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توانسته است خود را جهانی کند و تیغ سانسور رسانه‌های معاند نیز نمی‌تواند شکوه این راهپیمایی بزرگ را کتمان کند از این رو دشمنان قسم خورده اسلام راستین و تشیع همواره تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از مجد و عظمت راهپیمایی دشمن شکن، آگاهی بخش و بیدار کننده اربعین بکاهند.

اربعین همه ساله به محوری تبدیل می‌شود که امت واحده اسلام را به رخ جهانیان بکشاند و وحدت، اقتدار و عظمت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد نمایشی که امسال بیش از همه ترس به جان صهیونیست‌ها خواهد انداخت چرا که برای نابودی رژیم اشغالگر قدس و آزادی قدس شریف تنها یک حرکت از جنس عاشورا و اربعین نیاز است.

پیوستن جامعه بزرگ اهل‌سنت به جریان زلال اربعین نیز روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل گفت و گویی را با یکی از مسئولان کاروان‌های زیارت اربعین که جزو جامعه بزرگ اهل سنت هستند ترتیب دادیم.

مراسم راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان است

محمود رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حماسه جهانی اربعین حسینی که با گذشت زمان جهانی‌تر می‌شود دشمنان اسلام را هراسان و نگران کرده است، این نگرانی امسال به دلیل اوضاع منطقه و جهان اسلام و جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی صدچندان شده است.

وی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم راهپیمایی اربعین امسال گفت: مراسم راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان است که این سنت باعث تبیین فرهنگ کربلا می‌شود که هر سال استقبال جامعه اهل‌سنت در آن افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

حضور جامعه اهل سنت در مراسم راهپیمایی اربعین نشان از ارادت به سید الشهدا (ع) است

رفیعی حضور جامعه اهل سنت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را نشان از ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا علیه‌السلام دانست و گفت: راهپیمایی اربعین امروز در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار گرفته است پس باید راهپیمایی اربعین حسینی باشکوه‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی تصریح کرد: هر سالی که هراس افکنی و فشار هجمه‌های دشمنان نسبت به پیاده‌روی اربعین حسینی بیشتر شد بدانید که در آن سال توانسته‌اید به دشمنان ضربه‌های بیشتری وارد کنید.

رفیعی بیان کرد: امسال دشمنان با گرما هراسی یا تب دنگی و داعش و از این موارد، سعی در ایجاد هراس نسبت به راهپیمایی اربعین دارند اما هیچ‌کدام جای دلهره ندارد چرا که شایعه پراکنی کار هر ساله دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید با جدیت به دنبال برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت خدمات رسانی به زائران اربعین باشند چرا که این راهپیمایی و این زیارت در معادلات منطقه نقش تمام کننده‌ای خواهد داشت.