تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746911
شناسه : 3746911
تاریخ :
گفتگوی ترامپ با ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس اقتصاد ایران: دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، گفتگوی زنده ای را با ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس، انجام داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، شب گذشته گفتگوی زنده 2 ساعته‌ای را با ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس، انجام داد.

این مصاحبه به دلیل بروز مشکلات فنی با بیش از 40 دقیقه تاخیر آغاز شد و تعداد شرکت کنندگان در این گفتگو در شبکه اجتماعی ایکس، بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بوده است. در همین حال، ماسک پیش بینی کرد که در روزهای آینده تعداد شنوندگان گفتگویش با ترامپ به صد میلیون نفر برسد.

ترامپ در ابتدای مصاحبه تلاش کرد تا مشکلات پیش آمده برای آغاز مصاحبه را از دید مثبت نگریسته و به ماسک برای تعداد افرادی که در بستر این مصاحبه حضور داشتند، تبریک گفت.

ماسک در این مصاحبه، ترامپ را به چالش نکشید و اجازه داد که ترامپ مصاحبه را پیش ببرد از جمله اینکه ترامپ درباره ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا گفت: کشورهای دیگر، جنایتکاران و خلافکاران خود را از طریق مرزهای جنوبی وارد خاک آمریکا می‌کنند.    

وی افزود: دموکرات‌ها با بی توجهی به مرز آمریکا و مکزیک تلاش‌های او برای کنترل مرز در دوران ریاست جمهوری اش را نادیده گرفتند.

این در حالی است که مطالعات جدید نشان داده که مهاجران از جمله مهاجران غیرقانونی، بیشتر از شهروندان آمریکا، مرتکب جرم و جنایت نمی شوند.

ترامپ در این مصاحبه در مورد رابطه ایران با ایالات متحده مدعی شد در زمان ریاست جمهوری من، جمهوری اسلامی پولی برای حماس و حزب الله نداشت و کشوری ورشکسته بود.!  ما به چین نیز هشدار داده بودیم که از ایران نفت نخرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر از این مصاحبه برای حمله به کامالا هریس رقیب دموکرات خود استفاده کرد و گفت: هریس از بایدن نیز ناشایست تر است. او فردی درجه سه و یک رادیکال افراطی چپ گراست.

وی افزود: بایدن بی عرضه است و رهبران کشورهای دیگر احترامی برای او قائل نیستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره عکس هریس بر روی جلد مجله تایم گفت: به نظر می رسد او زیباترین بازیگری است که تا به حال دیده شده است. او خیلی مانند بانوی اول ملانیا ترامپ (همسر ترامپ) دیده می شود.

وی اظهار کرد هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد جایگزین جو بایدن برای حزب دموکرات، تاکنون هیچ مصاحبه ای نکرده و مدعی شد که کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، یک کودتا در تاریخ آمریکا بود.

این در حالی است که سخنگوی کمپین هریس پس از این مصاحبه اظهار کرد تمام کمپین ترامپ برای سرویس رسانی به افرادی همچون ایلان ماسک است.   

تا پیش از کناره گیری بایدن، ترامپ در بسیاری از نظرسنجی‌های انتخاباتی از بایدن پیشی داشت اما پس از کناره گیری وی و معرفی هریس به عنوان نامزد دموکرات ها، هریس در بسیاری از ایالت‌ها از ترامپ پیشی گرفته است.

ترامپ همچنین نجات خود از ترور 13 جولای را معجزه خواند و گفت: بار دیگر در ماه اکتبر به باتلر پنسیلوانیا می روم و در آنجا یک گردهمایی انتخاباتی برگزار می‌کنم.

ترامپ در 13 جولای در یک گردهمایی انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

ماسک نیز در این باره گفت: واکنش ترامپ پس از تیراندازی نمی توانست عمل تمرین شده باشد.

مالک شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد نظر شخصی من این است که به نفع مردم آمریکاست که ترامپ بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود.

وی تاکید کرد با ترامپ مصاحبه کردم اما از گفتگو با کامالا هریس هم استقبال می‌کنم.

ترامپ روز گذشته با همرسانی یک ویدئو تبلیغاتی از خود با شعار «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» بار دیگر فعالیت خود در ایکس را از سر گرفت.

آخرین پیام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ایکس، مربوط به تاریخ 8 ژانویه 2021 پس از ماجرای حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا است.

وی که آن زمان اعتقاد به تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 داشت، در آخرین پیامش در ایکس نوشته بود که به مراسم تحلیف جو بایدن در روز 20 ژانویه 2021 نخواهد رفت.

توئیتر پیش از آنکه مالکیتش تحت اختیار ایلان ماسک قرار گیرد، به علت جنجال‌های ترامپ بر سر اینکه در انتخابات 2020 تقلب صورت گرفته وی را تعلیق کرده بود.

اما پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ماسک در اکتبر 2022 و تغییر نام آن به ایکس، این سرمایه‌دار آمریکایی تصمیم گرفت تا حساب ترامپ را به وی بازگرداند.

با این حال پس از این اتفاق هم ترامپ به این شبکه اجتماعی برنگشت تا اینکه در اوت 2023 فقط به اشتراک گذاری یک لینک از یک تارنما به آدرس donaldjtrump.com بسنده کرد.

انتهای پیام/