تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3746891
شناسه : 3746891
تاریخ :
میدری:راهی که در دولت اصلاحات برای آزادی رفتیم اشتباه بود اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای میدری اشاره‌ای به تجدید نظر درباره دیدگاه‌های خود نسبت به گذشته داشت و اذعان کرد که راهی که برای اصلاحات و آزادی رفتند اشتباه بود و از زمان دولت اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه امروز برای آقای میدری جلسه پرچالشی بود و مواضع گذشته ایشان مورد اعتراض اکثریت اعضای کمیسیون امنیت قرار گرفت.  از جمله مواضع ایشان در مجلس ششم و نامه مشهور به نامه جام زهر و برخی نطق‌ها و مواضع ایشان در سالهای قبل که مورد بازخوانی قرار گرفت و نمایندگان نسبت به این مواضع انتقاد و اعتراض داشتند.

وی افزود: آقای میدری در واکنش به مواضع اعضای کمیسیون امنیت ملی گفت که  دغدغه اعضای کمیسیون را دستگاه‌های امنیتی هم داشتند ولی با این وجود مسئولان دستگاه‌های امنیتی اعتماد کردند.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای میدری همچنین اشاره‌ای به تجدید نظر درباره دیدگاه‌های خود نسبت به گذشته داشت و اذعان کرد که راهی که برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بود و از زمان دولت اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم و تاکید داشت که الگوی آزادی خواهی باید منطبق با واقعیت‌ها باشد و اختلاف فکری‌ها باید با گفت‌وگو حل و فصل شود. 

رضایی گفت: همچنین آقای میدری درباره برنامه‌های خود برای وزارت کار عنوان کرد که  یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی مسئله صندوق‌های بازنشستگی است که هزینه زیادی برای کشور داشته که یکی از راهکارهای حل این بحران تغییر سن بازنشستگی است. همچنین گفت که پزشکان در کشورهای پیشرفته حقوق ثابت می‌گیرند و اینطور نیست که به ازای هر عمل حقوق بگیرند. علاوه بر این ایشان آمار بیکاری را حدود 3 میلیون نفر عنوان کرد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون نیز در این جلسه دغدغه‌های خود در حوزه وزارت کار را بیان کردند؛ از جمله حمایت از حقوق معلولان، ایجاد سازوکاری برای حذف یارانه دهک‌های بالا و ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، مسئولیت پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال و بکارگیری مدیران  کارآمد در بخش‌های مختلف وزارت کار و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: در مجموع با توجه به ابراز نظر اعضای کمیسیون، باید گفت که یک واکنش منفی را نسبت به آقای میدری شاهد بودیم. 

انتهای پیام/