تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746887
شناسه : 3746887
تاریخ :
دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است/ تجلیل از ۴۳ ایثارگر در استان اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است، گفت: در این هفته از ۴۳ نفر از ایثارگران استان تجلیل خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی صبح سه شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ۶ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان داریم اظهار کرد: گرامی داشت هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور تا ۷ مهر است.

وی گفت: دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ایران است و هدف کلی از بزرگداشت این هفته نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که در طول این هفته و سال باید نگاه ویژه‌ای برای تبیین فرهنگ هفته دفاع مقدس داشته باشیم.

به گفته وی نهایت بهره را باید از همزمانی این هفته با هفته وحدت ببریم و یکی از برنامه‌های شاخص در این زمینه تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدا و جانبازان است که در طول سال هم به این موضوع باید توجه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: در این هفته علاوه بر استفاده علمی برای ارائه الگوی مناسب به جوانان به تبیین طوفان و الاقصی و وعده صادق که از نتایج دفاع مقدس توجه کافی شود.

فلاحی با بیان اینکه با بهره‌گیری از همه روش‌ها برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس استفاده شود، گفت: ستاد اجرایی هفته دفاع مقدس استان و در شهرستان‌ها هم این ستاد ایجاد شده است.

وی با بیان عناوین هر یک از روزهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان در کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری ۲۹ یا ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم به شکل نمادین از ۴۳ نفر تجلیل خواهد شد و نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه ایثار و شهادت در حاشیه این مراسم در کنار فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه مسئولیت رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این هفته بر عهده ارتش است، ادامه داد: در سه شهرستان بیرجند، قاین و طبس بازسازی یکی از عملیات‌های دفاع مقدس انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه اول سال جاری در این حوزه در کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: فضا سازی ادارات باید در شأن هفته دفاع مقدس باشد و از راویان دفاع مقدس هم برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.